Har spellett Enhörningshornet men det var så länge sedan så mina minnen från det är inte speciellt detaljerade. Det var nog det första köpäventyr jag spelledde öht. Jag minns det dock som ett ganska roligt äventyr med en hel del detektivarbete och inte så mycket monster och grottor. Jag har planerat att spelleda det igen med den nuvarande spelargruppen där vi brukar turas om att spelleda (vilket fungerar ypperligt hittills). Har dock inte läst igenom det igen ännu.
Vad jag tycker mig minnas är att det finns en del väldigt små ledtrådar som är riktigt viktiga och om dessa missas (vilket inte är så väldigt osannolikt) kan det lätt bli att de kör fast. Om det är som jag minns bör man nog förbereda sig på att kunna peka dem i rätt riktning utan att för den sakens skull hjälpa dem för mycket så det blir lätt.
Sedan tycker jag nog att om man har hyfsat bra rollpersoner som deltar i äventyret kan man med fördel göra Den Vänstra Vägens Prästerskap lite farligare. De ska i mitt tycke utgöra ett klart hot som gör att rollpersonerna måste känna att de bör hålla en låg profil.
En sak jag minns att jag ändrade var hur spelarna dras in i äventyret. Ett plakat som visar att äventyrare sökes kommer inte att göra sig bra i min grupp. Antagligen kommer de att bevittna ett anfall på en ensam kvinna (en lägre syster i Delithaorden) av några mystiska män (Svartpräster) och när de lyckas rädda henne får de automatiskt höra en liten del av historien plus att de antagligen åtminstone vill hjälpa henne till Delithatemplet för att hon ska få sina skador tillsedda (och kanske egna skador också). Väl där kan man måla upp grunden bra och antagligen få rollpersonerna intresserade av att hjälpa till. På det här sättet får man rollpersonerna engagerade lite djupare lite snabbare.
Jag har också mina planer på att lägga in lite egna saker som kan få rollpersonerna att tvivla på att de hjälper rätt sida men hur det ska gå till vet jag inte ännu.
Annars kan jag inte påminna mig om några speciella svårigheter. Det är bara att köra på, lycka till.