Nekromanti Enkätfrågor för ny rollspelskampanj

Bolongo

Herr Doktor
.113;n194572 said:
5
3
4
3
2

4
4
3
4
4

Episodisk eftersom jag måste vänta så länge mellan så halvfärdigt är jobbigt

Underdogs känns som en felaktig grej här, det verkar antyda att man bara är dålig på allt, vilket inte är en underdog för mig, underdogs är ju även kompetenta figurer som måste kämpa mot tex överheten eller dåliga odds, inte klantarslen..

Men jag är gärna lite mer kompetent men helst ingen superhjälte, men man vill ju ändå ha bra motstånd.
Det ser ut som du vill spela Numenera.

Bolongo;n194416 said:
Själv funderar jag mest på alternativen under Kraftnivå. Är det egentligen någon som någonsin spelar "underdogs"?
Min grupp valde att spela gatubarn i Västmark en gång. Varje rollfigur måste ha nackdelarna "Ung", "Liten" och "Fattig" till valfria värden.
Det som hände var att vad som var viktigt för rollfigurerna kretsade kring att få ihop mat för varje dag, eller kläder före vintern m.m. Dessutom var det tydligt att rollfigurerna måste samarbeta för att kunna överleva, redan i rollfigursskapandet. För att de skulle ha någonstans att bo var en av dem tvungen att lägga alla pluspoäng på "gömställe", och en annan alla sina pengar på att skaffa en kniv, till exempel.