Nekromanti Enkel digitalkamera..

Johan K

Gammal & dryg
Såhär är lägget, drar upp till fjälls på fredag & jag pallar inte på några sätt ta med min systemkamera.
Så min fråga till er, har du nått tipps på en bra & stabil liten kamera som man kan stoppa ner. Det behöver inte vara nått tekniskt under, utan bara nått enkelt som man kan knäppa en & annan bild.

Arfert

Facit
jag skulle köpa en SÅN HÄR för det bruket, inte så dyr så det svider om den skulle tappas bort på fjället, och tar tillräckligt bra bilder...

Eagle

Swordsman
Jag skulle vilja ha en bra digtal systemkamera som går att skaffa objektiv till. Ska fotografera interiörbilder samt naturbilder. Vad tycker du då jag ska köpa för något. Budget 5000:-

Jarl

Hero
Eagle said:
Jag skulle vilja ha en bra digtal systemkamera som går att skaffa objektiv till. Ska fotografera interiörbilder samt naturbilder. Vad tycker du då jag ska köpa för något. Budget 5000:-
Låter som en rätt tajt budget; en begagnad Canon 30d kanske vore något? Vad menar du med interiörbilder egentligen? Tänker du typ lägenhetsannonsbilder eller?

Arfert

Facit
Eagle said:
Om du vill ha nåt nytt så skulle jag välja en sån här eller en sån här. Båda är bra kameror till bra pris, och det valet handlar om man antingen är en Nikon- eller Canon-person. Fast jag personligen gillar den här, något dyrare, kameran från Pentax.

Alla de här kamerorna är kapabla att ta bättre bilder än någon av oss kan, begränsningarna sitter egentligen i användaren. Välj den som du tycker är skönast att hålla i.

Och köp sedan till bättre objektiv så fort du har råd, kit-objektiven som följer med är alltid under kamerahusens potential.

Ymir

Liten kantbaron
Min Casio Ex-H10 som jag fick i julklapp är jag enormt nöjd med. Den har direkt ofattbart lång batteritid (under mina tre veckor i Kina behövde jag ladda om den -en- gång), massor av enkla men mångsidiga funktioner, den kan filma och spela in ljud, och överföring till datorn går skitsmidigt. Märk väl, den kanske inte alls är så awesome som jag tror eftersom den förra digitalkameran jag hade var groteskt primitiv i jämförelse, men den är något jag skulle rekommendera hjärtligt, hur som helst - jag älskar den.

- Ymir, rekommenderar