Nekromanti Enkelt, fristående regelsystem?

Troberg

Sinister eater
Magin är väl för övrigt inte speceillt generell, så den biten kan jag ju skippa direkt också.
Det beror på. Den täcker många olika områden och beroende på vilka typer av magiker man tillåter och vilka nivåer av magi man tillåter så kan den bli väldigt olika.

Troberg

Sinister eater
Generica - The Sneak Preview!

Så här ser det ut för närvarande.

Låt dig inte skrämmas av att det ser ut att vara mycket tabeller, de flesta är bara listor, exempel eller layouthjälpmedel (speciellt magin, som nästan enbart ser ut som tabeller). Spelet är dessutom inte layoutat på något sätt än. Eventuellt kommer jag inte heller att göra det för att användaren lättare ska kunna hälla ner det i sin egen formatmall efter sin egen smak. I vilket fall kommer det att finnas en rå version kvar för de som vill modifiera utan att behöva strula med befintlig layout.

Vad säger ni, verkar det bra?

Olle Linge

Snigel
Re: Generica - The Sneak Preview!

Mjo, efter en snabb genomläsning verkar det vara något att jobba vidare på! Jag tycker inledningen och grundbiten av reglerna var extra trevliga och hade en hel del bra idéer. Det jag tycker du borde titta över lite, framförallt vad gäller fromuleringar, är stridsavsnittet. Rollpersonsutvecklingen kanske man kan piffa upp lite också, men jag återkommer när jag tittat lite närmare på det. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Inga allvarliga stavfel i alla fall? [ANT]

Rollpersonsutvecklingen kanske man kan piffa upp lite också, men jag återkommer när jag tittat lite närmare på det.
Det är ju en av mina favoritbitar, som faktiskt är rätt nyskapande även om jag snott en del från diskussioner här.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Unisystem är bra - fast jag gillar de mer cinematiska reglerna (tror de kallar dem för det) som används i t.ex. Angel och Buffy. De skall tydligen vara ännu enklare än unisystem - och jag gillar hur de minimerat tärningsslagen för spelledaren där :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är inte annars risken med generiska regelsystem att de funkar i alla sammanhang men aldrig särskilt bra? Eller har du en gemensam grund som du sedan bygger ut med olika byggklossar beroende på omständigheterna?