Nekromanti Enkla nöjen och tips

Nightowl

Champion
  • FyFAN vad det är gott med sådan där kaviar med ägg i!
  • Är det bara jag som tycker det är jätteskönt att raka mig när man låtit skägget växa ett tag?
  • Skaffade mig en sådan där. vad heter det, MP3-spelare (liten plupp som ser ut som en sådan där termometer man tar upp i röven, fast man sticker den i en dator istället). Best buy in a long time! Jag har tagit promenader tre dagar i sträck!
  • Om man har tråkigt, och inte vill ägna sig åt att förbättra världen, kan man sätta upp absurda begränsningar och försöka göra karaktärer till ett rollspel eller dataspel.
  • På tal om datorer - jag kom på ett sätt att motarbeta reflexer från fönstret idag. Istället för att sita med neddragna gardiner, tog jag på mig min slokhatt! Den stoppar solen från fönstret!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"FyFAN vad det är gott med sådan där kaviar med ägg i!"

Ännu bättre: en sådan där halvfärdig baguette man köper och kör in i ugnen + ett löskokt ägg man mosar inuti den när den fortfarande är varm. Rent ljuvligt.

"Är det bara jag som tycker det är jätteskönt att raka mig när man låtit skägget växa ett tag?"

Nej.

Troberg

Sinister eater
FyFAN vad det är gott med sådan där kaviar med ägg i!
Japp. Den med mjukost i är inte heller dum.

På tal om datorer - jag kom på ett sätt att motarbeta reflexer från fönstret idag. Istället för att sita med neddragna gardiner, tog jag på mig min slokhatt! Den stoppar solen från fönstret!
Solglasögon funkar också, och då ser man mer macho ut och kollegorna märker inte om man sover på jobbet (under förutsättning att man brukar snarka, dregla och ibland ramla av stolen när man är vaken).

Johan K

Gammal & dryg
Jo, dessa nöjen är icke att förakta !!
Kan åxå medela att det är jäkligt skönt att nara sitta & avnjuta en kopp kaffe på balkongen & se solen sakta dala ner, att bara sakta glida omkring på cykelen & njuta..

/ JohaN K, som åxå håller med Nattugglan om at detä skönt att ta bort X antal dagars skäggstubb.

G

Guest

Guest
Är det bara jag som tycker det är jätteskönt att raka mig när man låtit skägget växa ett tag?
Tydligen inte men för mig är det alltid en avvägning mellan vad jag hatar mest för tillfället: raka mig eller ha skägg.

/Zorbeltuss who may have mentioned before that he wants a permanent beard removal.

solvebring

Superhero
En kaffetår utomhus... Yummie!
Själv tycker jag det är extra gott med en lagom varm mugg med kaffe till en precis nyinstoppad baksnus - helst Göteborgs Rapé bak, den är bäst till kaffet. Härligt... Vad det kommer till en neddalande sol, det är alltid trevligt.

Lindenius

Swashbuckler
Alltså: Skita när man varit väldigt skitnödig under en lång stund. = Ahhhh :gremsmirk:

//erik. tillbaka med ett plupps

Troberg

Sinister eater
Alltså: Skita när man varit väldigt skitnödig under en lång stund. = Ahhhh
"Den som påstör att sex är det skönaste som finns har aldrig verkligen behövt skita" - Jim Morrison

Sanjuro

Warrior
Att runka och bajsa, alltså...

... människan är en enkel varelse trots allt.

Ett enkelt nöje som jag brukar ägna mig åt ibland när jag är uttråkad är att tända tändstickor.

Det är typ som att Smälla Smällare Light (sen smällare blev förbjudna, men jag har fortfarande en ask kontrabands-tigerskott i skrivbordet som jag skall dra av vid ett passande tillfälle. En fingervisning på exakt hur passande tillfället måste vara kan man få genom att beakta det faktum att min syster har satt inte mindre än två barn till världen de senaste två åren, och skogarna runt Pålmark har ändå varit tysta och smällfria genom dessa händelser.

Jag brukar också elda på papper. Att elda överhuvudtaget har förmågan att trollbinda mig totalt. Inte helt utan vissa maniska tendenser, således.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag blir nostalgisk. Förra lägenhetens balkong låg över en park. Morgonfika där en varm sommardag, då var det gôtt att leva.

(Nuvarande lägenhetens balkong ligger över en parkingsplats. :gremfrown: )

Krille

Super Moderator
Ensam på jobbet i ett kontorslandskap med skön akustik och en uppsättning riktigt bra datorhögtalare. Det bara innebär att läget måste utnyttjas.

Idag ska spelas Beethovens samtliga symphonier!

Fäen vad skönt!