Nekromanti Ensamma Vargen

nature_disaster

Veteran
Ett av de bästa soloäventyr som gjorts enligt min åsikt!

Men är det någon som vet vilket århundrade det utspelar sig i?

G

Guest

Guest
Jag vill minnas att Ensamma vargen utspelar sig runt år MS 5000+ ellr något... eller var det MS 3000+

MS har jag för mig var Månstenens tidsålder...

Fan, detta bör jag kunna då jag sitter och skriver på Ensamma Vargen RPG... Öhhh... får gå hem och kolla... :)

Grog

Swordsman
Ensamma vargen går att spela på nätet!
http://www.projectaon.org/en
Man kan till och med ladda ner det och spela offline. Kanske något för tågresan hem till jul?

---
Grog, tipsar

PS! Holy gosh Batman! Tydligen kommer böckerna ut i nytryck igen! Undrens tid är ännu inte förbi.

solvebring

Superhero
Lite fakta om Ensamma Vargen?

Det är många utav er som talar om Ensamma Vargen. Jag vet inte mer om det än vad som står på wikipedia. Handlingsförklaringen är mycket kort och det finns inte vidare mycket att sluka i sig.
Kan någon kanske berätta mer ingående om det, undrar om man kanske skulle försöka få tag i det, om det är så bra som alla påstår...

Eksem

Champion
Re: Lite fakta om Ensamma Vargen?

Själv spelade jag bara sista delen i Magnakai-serien, och som bokspel var det bra. Jag minns någon form av insektsmonster, lite Tolkienskt krälande i onda marker och sådant. För att vara standardfantasy kändes det ganska eget då i all fall.

Vad det gäller att få tag på dem rekommenderar jag att du spanar i Grogs inlägg.

Big Marco

Läskig
Du som är Ensamma Vargen-fan likt mig, har du spelat Neverwinter Nights-moddarna där man spelar just vår favvo-Kai-munk? De håller bra kvalitet och gav mig några timmars god underhållning.