Nekromanti Ensamma vargen?

Mogger

Hipsteranka
Tänkte funda men så insåg jag att jag inte vet något alls om det här spelet. Jag har läst soloäventyren, några iaf, men utöver det har jag ingen koll alls på EV och Magnamund.

Är det alltså ett befintligt spel som översätts till svenska? Hur funkar det? Hur är översättningen? M.m.?

Arfert

Facit
Gillbringarna håller i översättningen. Ska väl vara ute i början på nästa år. Har spelet, men har inte spelat det (ännu). Sjukt enkelt, en klar konkurrent till Fantasy! till exempel.

Nässe

Myrmidon
Arfert said:
Gillbringarna håller i översättningen. Ska väl vara ute i början på nästa år. Har spelet, men har inte spelat det (ännu). Sjukt enkelt, en klar konkurrent till Fantasy! till exempel.
Mycket uppspelt över detta! Soloäventyren var ju fantastiska.

Arfert

Facit
Nope, man använder T10 eller en Random Number Table. Men speltekniskt spelar det ingen roll vilken variant man föredrar.

Organ

Out of time, out of mind
Arfert said:
Nope, man använder T10 eller en Random Number Table. Men speltekniskt spelar det ingen roll vilken variant man föredrar.
Låter som en variant på spelboksystemet. Stämmer det?

/Anders

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Arfert said:
Är det spelet "Lone Wolf Multiplayer Game Book" som kom för ett par år sedan som blir översatt, eller är det ett nytt spel?

/tobias

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Gurgeh said:
Arfert said:
Är det spelet "Lone Wolf Multiplayer Game Book" som kom för ett par år sedan som blir översatt, eller är det ett nytt spel?

/tobias
Lone Wolf Multiplayer Game Book

Big Marco

Läskig
Hans E Magnusson said:
Gurgeh said:

/tobias
Lone Wolf Multiplayer Game Book
Är det bekräftat? Trist isf.

anth

Vetefan
Det roliga är att jag redan har en egen översättning av det rollspelet.
Tog en dag att göra ungefär.

Organ

Out of time, out of mind
Hans E Magnusson said:
Arfert said:
Jag gissar det, men har inte totalkoll.
Det är i princip exakt samma system,
Låter intressant. Det påminner mig även om hur sugen jag blev på att skaffa mig Fighting Fantasy RPG när det gavs ut på nytt för ett par år sedan. Sedan glömde jag helt bort det. Jag kanske skulle se till att bli sugen igen?

/Anders

Arfert

Facit
Om man inte är insåld på Ensamma Vargen och den världen skulle jag nog välja Advanced Figting Fantasy RPG. Ballare och med bra system. Som ett mer utflippat Warhammer. Och bättre regler tror jag (efter en snabbkoll). Tycker jag då. Men Ensamma Vargen har ju många fans.

Hursomhelst, kul tycker jag att de ger ut det. Fast det är i samma nisch som Fantasy! ...Gillbringarna frågade i alla fall mig i förväg om det var ok att de gav ut spelet (superkudos för det!), och det är det naturligtvis. Jag gillar att det händer grejer på svenska rollspelsmarknaden.

hakanlo

Hero
Någonstans lär/bör det ju dyka upp en Fantasy!-konvertering av Ensamma Vargen-spelet. Dvs, om man önskar använda allt material, men gillar/kan Fantasy!'s regelsystem. Liksom, förmåga = kai-färdighet.
Kanske en win-win?