Nekromanti Ensamma vargen?

hakanlo

Hero
Ni kanske kan samarbeta om någon sorts konverteringsriktlinjer? Åt båda hållen, då.

Vid närmare eftertanke känns det som att Ensamma vargen främst är direkt konkurrent till Legenden om Morwhayle. Både bygger på en bokserie, båda förefaller vara ungefär lika enkla, mm. Fantasy! känns som en lite, lite annan typ av spel.

Big Marco

Läskig
Jag älskar EV och dess mythos och lore. Har typ allt som har givits ut, både på svenska och engelska. Har även en hel del FF inklusive rollspelet. Det EV vinner på är att dess värld är såpass ... koherent på något sätt. Lapptäcke done right. Magnamund är cool och har en hög grad av känsla (lite samma feeling som "Tjuvstaden"). Det är lite gritty-matiné över det hela.

Dock tycker jag personligen att EV Multiplayer-boken är lite för simpel, något högre grad av crunch vore kul.

Så, jag är ju nyfiken som fan på Gillbringarnas EV (eftersom jag älskar både EV och Gillbringarna :) men skulle vilja veta mer vad det är för "unikt" material som tillkommer. Någon som vet om de följer den här tråden?

Arfert

Facit
Hakanlo said:
Ni kanske kan samarbeta om någon sorts konverteringsriktlinjer? Åt båda hållen, då.

Vid närmare eftertanke känns det som att Ensamma vargen främst är direkt konkurrent till Legenden om Morwhayle. Både bygger på en bokserie, båda förefaller vara ungefär lika enkla, mm. Fantasy! känns som en lite, lite annan typ av spel.
Ja det stämmer nog. F! är inte kopplad till en speciell värld. Och Fjärran dalar kan ligga i vilken värld som helst, om man vill använda det.

Konvertering är en bra idé som sagt.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
En sak som jag tycker känns lite skumt är att man kan crowdfunda första soloboken för 140kr (nivå: gråvarg). Känns inte det rätt dyrt? Med tanke på att det är en vanlig pocket (gissar jag?) så borde priset inte ligga över hundralappen. Tittar man på böcker av samma format så ligger de hos SF-bokhandeln runt 60-80kr. Känns det motiverat att betala dubbelt så mycket för en spelbok?

anth

Vetefan
ninepointone said:
En sak som jag tycker känns lite skumt är att man kan crowdfunda första soloboken för 140kr (nivå: gråvarg). Känns inte det rätt dyrt? Med tanke på att det är en vanlig pocket (gissar jag?) så borde priset inte ligga över hundralappen. Tittar man på böcker av samma format så ligger de hos SF-bokhandeln runt 60-80kr. Känns det motiverat att betala dubbelt så mycket för en spelbok?
Nu vet jag inte hur de svenska böckerna kommer att se ut, men de engelska som Mongoose sålde var samlarböcker i hårdpärm som kostade en bra bit över 100 kr (jag tror inte SF-bokhandeln har kvar några av dessa längre).

Leon

Leo carcion
EDIT: Denna fraga har blivit utforlit besvarad i annan trad.

Arfert

Facit
ninepointone said:
Det har med upplaga att göra. Ju större upplaga, ju lägre pris. De kan inte räkna med de upplagor vanliga pocket kräver för lönsamhet.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Isåfall vore det nog bra att man förklarade det lite mer ingående. Nog för att man är sugen på böckerna, men helst inte till överpris.

Alla priser på crowdfundingen av Ensamma Vargen är inklusive frakt inom Sverige. Soloäventyren kostar 100:- och de resterande 40:- är postens fraktkostnad. Andra soloäventyr (i pocket) på SF-bokhandeln ligger runt 100:-. Ibland lite över.

Om du t.ex. beställer de fem första soloäventyren för 725:- (ENSAMVARG) går 200:- av dem till frakten eftersom varje bok skickas när den kommer ut och varje soloäventyr kostar 95:-.

Vad gäller tryckkvalitet beror det till stor del på hur crowdfundingen går. Vi skulle helst vilja ge ut samtliga soloäventyr i samlarutgåvor med hårda pärmar (det finns med bland våra planerade delmål för crowdfundingen, om bara intresset blir tillräckligt stort). Om vi på det viset uppgraderar produktionskvaliteten blir priset, åtminstone för alla som deltar i crowdfundingen, oförändrat 140:- för den första boken.

Slutligen kan vi bara hålla med Arfert om att upplagor spelar roll. De billigaste pocketböckerna du kan hitta i handeln lever på att trycka så enorma upplagor att priset för varje enskild bok blir lågt. Tyvärr är nog inte ens Ensamma Vargen stark nog att ta upp kampen med Guillou i pocketställen:)

Anders & Tove

Leon

Leo carcion
Anders & Tove said:
Ensamma Vargen + Guillou
Inspiration!

Den hedervärde helgasten
Basilisque Rouge
Den monarkiske mörkerherren

Och så förstås

Arn: Kaiherren

arboren

Veteran
Hej! Jag vill gärna funda, men vill hellre ha materialet som PDF. Varför finns inte det alternativet?