EnWorlds årliga omröstning. Mest efterlängtat rollspel 2025.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tycker att jag har hyfsad bra koll på rollspelsmarknaden i allmänhet och jag har bara hört talas om kanske hälften av de där. Lite intressant. Det visar hur mycket av bubblor vi ändå är instängda i.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Oj vad mycket.

Alien i ny version är spännande, Coriolis har jag backat. Ars Magica för att det har jag spelat en superlång kampanj i, och det är ett kul spel.

Man fick bara rösta på 3, så mina "runner ups" är Tales of the Old West av Effekt-killarna och OSRIC 3.0 (AD&D med serienumren avfilade).

Rangertheman

Myrmidon
Outgunned (Two Little Mice) har ju numera Fria Ligan som distributör, så ytterligare lite svenskintresse finns det.

Det enda i listan som jag verkligen ser fram emot är Daggerheart. Outgunned Adventures och Land of Eem fick mina andra röster.

luddwig

Lawful evil
Mitt intresse är främst rollspel på svenska men UVG är väldigt fint. Om Our Golden Age blir lika fint skulle jag nog kunna tänka mig att införskaffa det. Nya Coriolis vore åtminstone kul att bläddra i. Jag var även intresserad av PotA och Tales of the Old West men det gick över.

Brödbane

Kristallkrönikör
Jag tycker främst att det skulle vara kul att se om 2025 är året då det kommer bra komiska fantasy-rollspel. Både Discworld och Monty Python hör ju inte den kategorin.

koraq

Swordsman
Har jag tillslut fler spel än jag kan spela, och orka hetsa upp mig över? Jag skulle iofs gärna se Questworlds i tryck tillslut, men den kommer antagligen bara i pdf och i min värld räknas det inte. I övrigt känner jag mig ganska ljum för listan. Märkligt nog gäller det även nya Coriolis, som jag backat och var ganska pepp på när kampanjen pågick. Ska man skylla på vädret?