lundinandreas
Veteran
Vet vi något om ETA? Blir det innan jul?
Släpps spelpaketsamlingen också då?avatarex;n49001 said:Slutet av november, så nu är det nära!
Det är således dags att dra de crowdfunding-ansvariga inför rätta! Stämningsdags! Om det här bara vore USA.PalMer;n49818 said:Just det! Jag är också nyfiken på vad som händer med spelpaketet? "Spelpaketet levereras hem till dig i ett specialkuvert i slutet av Augusti 2014" - som det står i Crowdfundigen. Under de senaste månaderna har jag crowdfundat ett antal olika spel (Eon, Western, Mutant Chronicles) samt förbokat något (Svavelvinter). Att utgivningsplanerna inte riktigt håller kan jag förstå - jag vet att det mesta skrivs av frilansare och utan, eller med väldigt låg, ersättning. Detta "problem" har vi levt med i alla år.
Det som däremot gör mig lite "putt" är att jag betalt för en produkt och då förväntar jag mig lite mer stringens. I många fall har jag fått intrycket att sakerna är klara och att CF'n bara är för att utgivaren skall slippa ligga ute med egna pengar under tiden mellan tryckning till försäljning. Mycket av det som skall vara PDF'er i ovan nämnda spel borde kunna ges ut senast, genast.
Sammantaget blir jag lite skeptisk till detta concept med CF (vilket någon faktiskt skrev en artikel om i Fenix) och börjar undra hur många år det kommer att ta innan jag får de saker jag faktiskt blivit lovad?
Blir CF - för svenska rollspel - en plötsligt uppgående sol som faller platt som en pannkaka om funders inte ser resultat inom rimlig tid?
/PalMer - funderar
marsa_87;n49956 said:Ska man vara lite tråkigt och se det rent juridiska så är inte en CF något köp, vi ger pengarna i förhoppning om att vi ska få slutrprodukten, vi under alla de långa avtalen på alla de CF sidor så står det att vi inte genomför något regelrätt köp.
Kommer PDF:erna från spelpaketet innan den fysiska spelpaketsboken, eller kommer de samtidigt?Kaigon;n50602 said:Förtydligande:
Grundboken och Spelpaketet skickas tillsammans. Spelpaketet består bland annat av rollformulär, tärningar, kartor och äventyrarens handbok.
Spelpaketsboken som kanske blir upp mot 200 sidor skickas senare. (På Crowdfundern köpte man denna separat)