Jag kollar igenom hela och lägger in saker vartefter jag finner dem. Jag anmärker på smått som stort här, så ta dem i den prioritetsordning som du känner för. Ta inte för hårt på mitt hackande på språkliga detaljer, det är sådant som man kan ordna när allt det viktiga är färdigt
Äventyr
Slumpade lite äventyr, och det lades in ett "Sommar" med stor mening med i en mening, och motståndarna benämns konsekvent enbart " na " (med de extra mellanslagen) i rutan under.
Sedan är den inkonsekvent med hur många bokstäver i SLP och RP som ska vara stora och om det ska vara RP eller rollpersonerna.
Övrigt
Gör ett mellanrum innan den första parentesen i slumpade datum.
Organisationsgeneratorn var otroligt rolig!
Älskade ocksoå vapennamnsgeneratorn! ("vapennamn" är ett ord, dock!)
Du borde göra en funktion för att välja monstertyp i den tabellen, speciellt som det verkar vara djur inblandade också. För att inte tala om lischar
Bokförfattare slumpas från det land som valts i Äventyr, vilket inte är uppenbart.
Du får gärna göra en funktion för att välja monstertyp på den tabellen;
Värdshus
Underbar slumpsida!
Värdshusnamn av formen sammansatta ord ("Hamngåsen", "Mjödstopet") särskrivs, och går det inte att ned antalet stora bokstäver till enbart den första kanske det ser bättre ut med enbart små bokstäver? (speciellt när vi talar om de sammansatta namnen).
Namnen på maträtter bör bara ha små bokstäver, annars ser det jättekonstigt ut.
Värdshusvärdarna har samma problem som bokförfattarna ovan. "Beteende" ska inte ha en accent, och gör ett kolon efteråt så att det blir mer lättläsligt. Här kanske du kan lägga in en slumpare för utmärkande drag också, om du ändå håller på?
Förläning
Jag hoppas att du är väl medveten om hur mycket arbete du kan bespara stackars spelare/spelledare med den här!
Behöver snyggas till för lättläslighetens skull.
Strid
Den här ser ut att ha en bra kompromiss mellan användbarhet och detaljer. Väldigt mycket versaler, dock
Värdesaker
Heter det verkligen "en ädelsten i X karat"?
Tavelstorleken har redan påpekats.
Slutbetyg: underbart program, och jag ser fram emot version 1.0!