Nekromanti Eon 3 & "gammla" moduler.

Johan K

Gammal & dryg
En liten fråga från min sida..
Hur funkar det att ha moduler från Eon 1-2 & konvertera dem till Eon 3. Är det svårt ? Hur gör ni ?
Har tyvärr inte riktigt hunnit sätta in mig i Eon 3-reglerna ännu, så jag kan tyvärr inte jämföra dem riktigt rättvist ännu.
Har detta disskuterats förut, så får ni gjärna slå mig i huvudet & länka mig till den disskutionen... :gremwink:

/ Johan K, som inte startar trådar här så ofta... :gremsuck:

Hjalle

Swashbuckler
Det funkar utmärkt. Man behöver inte ens konvertera dem, reglerna är så snarlika. Det enda som verkligen skiljer är väl skadesystemet, men det ska inte vara några problem. Rena bakgrundsmoduler fungerar givetvis utmärkt som de är.

"/ Johan K, som inte startar trådar här så ofta..."

Njah, inte på Eonforumet kanske. :gremsmirk:

-Hjalle, papegojor är intelligenta.

Gastono

Hero
Det är bara att skita i sidhänvisningar i princip.
Som sagt är skadesystemet annorlunda så om du kollar i moduler som monster och varelser eller monster i mundana kanske du behöver göra om något men det är inte alls svårt.

Aeon

Warrior
Det finns inget att konvertera, gamla regelböcker innehåller visserligen regler från gamla stridskonstsystemet, ex Eon II Deluxe (tror jag),

Men alla nya regler finns i Eon II / Eon III (vilket som) och i
Vapenmästaren.

Jag vill bara säga att Eon III inte är värt att köpa enligt mig. Köp Eon II.

Eon III må vara bättre strukturerad och lite små regler är mycket bättre, (utmattnings återhämtning, greppa regler etc.).

Men,

Skadesystemet är en riktig flopp, hela grejen med att slå fram extraskador som är det roligaste -spel- momentet har blivit ett enda tråkigt tärningsslag. Sedan tycker jag att systemet har blivit sämre, skadan blir nu antingen mycket värre eller mycket lindrigare än förut.

Slutligen har händelsetabellerna blivit urkassa. Låt mig säga "Din fader var en demon". Det härliga småblyga eon har blivit Warcraft. Eons speciella fantasy har blivit som vilken annan som helst.

Jag föredrar att sitta med min gamla slitna Eon 1 bok, Krigarens väg och Mundana. Med sidor som faller ut och blekt text som man inte kan läsa längre.

DarkMystic

Swordsman
Jag håller fullständigt med dig Aeon! Att sitta att slå extra skadorna var skit kul, jag minns i Eon 1 när man var 12 hur vi vrålade varje gång en spelare slog en etta på T10:an.

Dem få gånger vi spelar Eon nu så använder vi alltid de gamla goda händelse tabellerna i Eon2 för saker som demonhybrid eller halvras gör mig arg när man ser att det är en Eon bok med dessa.