Nekromanti Eon-app till Android

Strahd

Veteran
Jag har börjat skriva en app till Android som jag tänker använda då jag själv spelar. I sitt nuvarande utförande så kan man ta fram resultatet från skadetabellerna dock har jag inte hunnit arbeta på den speciellt mycket ännu.

Appen kräver Android 4.0 eller senare.

Tänkte se om man kunde få lite förslag på vad som är bra funktioner att ha i en app för Eon, både om den används av spelare och om den används av spelledaren.

sirfrog

Warrior
  • Naturligtvis en tärningsgenerator, med full Ob.
  • Stridsstats, i stil med Mylingspels vackra
  • Möjlighet att skapa både förenklade och vanliga karaktärer, för SLPs och Spelarkaraktärer.
  • Att varje karaktär/monster/enhet är en egen "flik", och kan sparas antingen externt eller som ett "set", som man sedan kan ladda.
  • Möjlighet att hålla koll på handlingar (typ knapp som säger "Handling", som ger lämplig mängd utmattning)
  • Hålla koll på svårigheter från skador, samt möjlighet att lägga till ytterligare manuella svårigheter
  • Ammo-tracking på bågar...?
  • Valuta och kalendertracker och konverterare..
  • En våt dröm vore om den agerade Mästare-slav, mellan en GM-enhet och ett par spelarenheter, men den är nog inte direkt kul att göra

Blasphemy

Swashbuckler
Gode Von Zarovich.
Tycker det låter som en utmärkt idé :gremlaugh:

Sedan kommer ju Eon IV också. Hör av dig om du vill göra app till den versionen.

Strahd

Veteran
Appen kommer jag göra på min fritid så det är i mån av tid jag kommer hålla på med utvecklingen så kan inte garantera vilka features jag kommer ha möjlighet att implementera.

När det gäller Eon IV så kommer jag skapa en app för det också ifall jag köper det (beror på hur min ekonomi och priset på den versionen när det kommer ut).

Raktskjutarn

Veteran
Skulle du inte kunna tänka dig att skapa en karaktärsformulär-app till Eon?
Det hade ju onekligen varit väldigt praktiskt! Plex, do! :gremlaugh:
Eder evinnerligen,
/Raktskjutarn