Madon
Warrior
Är det någon bok till eon som det absolut inte är någon mening att man har? eller som är riktigt dålig?
Monster i Mundana. Inte för att den är dålig, utan det är rätt okej faktiskt. Problemet är att exotiska monster känns som kuriosa i Eon. Det största problemet med MiM är att den blev prioriterad över modulerna Bestialiska Folk och Vilddjur och Bruksdjur. Jag menar... jag trivs mer med att slänga in ett vilddjur som en tarkisk sandtiger om jag vill ha en slumpfight, och en kamorf på om jag vill ha en intelligent motståndare än ett slumpmässigt "monster". Så i min mening borde denna modul kommit ut sist av de tre, eftersom den känns minst användbar.Är det någon bok till eon som det absolut inte är någon mening att man har?
...och kuradi. Närå, skoja bara...Å andra sidan, det finns två väldigt bra skäl till att skaffa boken också.
Panthera och Hyggelmonster. Och Vrakh. Och Jordbest.
Precis. Fast hyggelmonstret hade gärna fått skippa tentaklerna också. Huvudfotingar är teh ägz0rZ.Pantheran, hyggelmonstret, vrakhen och jordbesten är också bra monster (inte enbart attributen... ) - varför? Jo - det finns två stora anledningar... Dels är de specifika för Eon och dels är de hyfsat trovärdiga och inte några getlejon med ormar i nacken.
Mjo, Halkyoner fyller nischen som standardläskigt havsmonster alldels utmärkt. Men sen, eftersom jag alltid älskat att plaska runt i vattnet och snorkla och ha mig, så tycker jag vattenlevande monster är det läskigaste som finns. Finns det nåt läskigare än att ligga och plaska med huvudet precis över ytan när du vet att det finns nånting som lurar nere i djupet, som du inte kan fly eller gömma dig ifrån?Har jag fel om jag tycker att jag minns att du skrivit att du gillar halkyoner i nåt inlägg härom veckan? Där har vi en till isåfall.
Ja, definitivt. Den enda gången en sån dykt upp i något spel jag spelat var i Eon, och det var när min stackars rollperson låg sårad, febrig och nyvaken under ett träd efter att ha nyss kommit ut ur skugglanden. Det vill säga i det tillstånd hallisar brukar dyka upp.Jo, Enhörningen är också bra... Så länge man behåller den extrema sällsyntheten och den enorma upplevelse det ska vara att se en enhörning...
Jag gillar gripar i allmänhet, men Eon-gripen är skittråkig.Höh? Du skrev väl i min monstertråd att du gillar gripen...? Fast sedan kom vi jöh fram till att du inte gjorde det... Visstja...
Jättebläckfisken finns med i den utsålda Monster & Varelser och borde därför komma med i Vilddjur & Bruksdjur.Det pratas om jättebläckfiskar lite smått i visa moduler? har det gjort några attribut för dem och liknanden? eller är det något som sl ska hitta på?