Nekromanti eon färdigheter och lite frågor.

pingas

Warrior
Hej, jag och mina kompisar har bråkat om en sak väldigt länge nu. några säger att man inte kan vara t.ex. mageiker med svärd eller tjuv med magier. men det måste man ju kunna för ma sätter ju ut frivilliga färdighetr eller?

G

Guest

Guest
Du får välja vilka färdigheter du vill med dina valfria färdighetspoäng. Förutom Stridsvana.

Så magiker med svärd är inga problem i Eon.

Blasphemy

Swashbuckler
Precis... färdigheter är fria att skaffa hur man än önskar. Och varför skulle inte en magiker kunna svinga ett svärd??

Gandalf i Sagan om Ringen köttar ju på rätt så bra med sitt Glamdring!

Dessutom - borde väl någon moderator flytta denna tråd till Eonforumet.

pingas

Warrior
men om man tillexempel är tjuv och vill ha nån magi hur många magier får man välja då?

Blasphemy

Swashbuckler
Tjuven får ju inga magnituder från början - således kan han inte köpa några besvärjelser.

Men jag brukar göra så att spelare får köpa en magnitud för 5 enheter styck (av de frivilliga enheterna). Så att köpa en Magnitud 3 Besvärejelse skulle kosta 15.

Dock är den viktigaste frågan... Hur kommer det sig att tjuven kan magi? Vem har lärt honom det och så vidare. Att sitta och opta sina karaktärer till magiker/krigar/tjuvar är rätt så meningslöst i längden.

pingas

Warrior
men tänk dig en magiker som är fattig eller nåt sånt cheesy så han måste stjäla för att få pengar där har man en magiker/tjuv :gremtongue:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Trådflytt

Föga förvånande flyttade jag den här tråden till Eon-forumet.

/tobias

DesertRain

Hero
Om du vill göra en tjuvmagiker som kan magi från början så bör du nog utgå från yrket magiker (för magnituderna) och sedan köpa tjuvfärdigheter för de valfria enheterna.