Absolut tycker jag att spelarna ska få ha coola spells också, men jag känner också ett behov att det ska passa sig i spelet stämnings och settingsmässigt.Då tänker vi nog bara annorlunda vad jag menar är, jag tycker det är viktigare att man kan göra de saker man vill, som att ha coola spells och sådant, det blir roligare att spela då. Skälet till att jag nerfat spellsen så är för att det fortfarande ska vara kul att spela när jag pratade om is-spjut menade jag btw inte ett man håller i utan typ ett man skjuter ut ur typ händerna som sedan smälter eller nåt...
Misstänkte att du menade typ att skjuta iväg ett spjut av is, men jag menade att man även kan skapa ett fysiskt spjut att sticka någon med, med magin IMHO.
Jag är precis annars inne på din linje när det kommer till magi, det ska synas och gärna vara lite flashigt och sedan om man kastar en blixt spelar det ju ingen roll exakt hur den ser ut, det beror på magikern som kastar den.
Liksom effekten blixt kan se ut som följande: kulblixt från skyn, massa små blixtar från händerna a la the Emperor, en stor blixt från fingerspetsen eller en våg av elektriskt ljus ifrån magikerns stav med mera. Allt beroende på hur man vill att det ser ut, alla ovannämnda blixtar kan mycket väl vara samma besvärjelse/magnitud/magiker men ändå olika.
/Poseur mer ingående.