Nekromanti EON II

Helmgast
ja

Ja, det är bra att ha flera grundböcker. Dessutom så finns det med sjukdomar, örter och nytt skadesystem. Å sannolikheter för ob. Sälj EON 1 till någon av dina spelkamrater.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Belzambix

Warrior
nej

avatarex: du vill bara att alla ska köpa den så de får se ditt namn där!!
tycker att den är ornödig... för det andra så räcker det med en grundbok.. spelare ska inte få kolla i böcker under spelets gång (utan att fråga SL), de får skriva ner saker som de "vet".
visst kan det vara bra att få de få regler som är nya men inte för så mycket pengar... väntar på Eon 3 =)))
fast det kommer väll dröja 5-6 år (eller ner) de har ju inte lovat att ge ut nån än och väntetiden på en bok är 10-15 år!

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)

Kherzam-Roghan

Veteran
ja

Den är klart värd pengarna! Som sagt ett mycket förenklat skadessystem, droger, örter, sjukdomar och tips till spelledaren hur man gör äventyr! Jag vart väldigt glad när jag fick den i julklapp. /images/icons/wink.gif

Tirakens död...
Dvärgens bröd...

Vindhand

Myrmidon
Beror på

Om du har en tight budget kan det finnas andra inköp till Eon som förhöjer spelglädjen mer per krona. Om du däremot har gott om pengar och alla andra Eon-moduler du kan behöva så köp den.

IndraTisteltagg

Veteran
men...

en del av innehållet i boken finns i andra böcker.
tex. skadesystemet och ett fåtal gifter.
om du då har alla andra böcker så är det inte mkt nytt, men bra att ha ändå...

- Endast när helvetet fryser till is(osv)...
...DÅ kan jag KANSKE tänka mig kyssa en missla.

Helmgast
Re: nej

Anledningen till att EON II säljs är för att EON I tog slut. Eftersom många tänker som du så dröjer det nog ett tag innan EON II tar slut, så EON III kommer nog inte ut än på ett tag. Kan bara säga att vår grupp har 6 st. EON I och 4 st.EON II.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Rhemzor

Veteran
Re: Neeeeeeee

Neee!
Jag tycker inte att du skall uppmuntra folk till att sälja EON 1, den har ju ett samlarvärde i sig.....

Belzambix

Warrior
Re: nej

varför ska man ha så många böcker??
i vår grupp har vi 1 EON I och 1 EON II
+ så har vi 2 ex. av alla tillägg (förutom uppdragen)
varför?? - Jo för att både jag och en brukar vara SL så det är bra att kunna lit mer... tänk på!: att inte RPerna vet mer än vad de gör.

Belzambix

Warrior
ewhh... jaa!

ja faktiskt... eftersom man behöver böckerna för att planera äventyr/kampanjer... och spelarna ska inte veta vilka böcker man anväder för då kan de få reda lite för mycket... tex. jag behöver mystik&magi, monster och varelser och consaber... hmm, då vet de att nån kommer använda magi, de kommer möta monster och att allt kommer att utspela sig i consaber!!
phaa..

Del'Amarth

Veteran
Re: ewhh... jaa!

joo men varför lägga flera hundra biljarder på moduler när man kan lösa det enkelt genom att låta spelledaren ha böckerna mella spelen.... eller varför helt enkel låna alla böcker så kan spelaren förvänta sig allt....

Hata inte låt nån annan göra det åt dig!
Kung av trams