solvebring
Superhero
Blev lite förvånad faktiskt över att se att frågan inte tagits upp förr? ... Ja, jag gjorde en liten forumssökning. Då antar jag väl att fallet är det att jag är blind eller något, för när jag läser kan jag inte hitta det. Iof läser jag bara Spelarboken just nu eftersom det brukar vara den bästa änden att börja i - rollpersonen. I alla fall, hur som helst, det är ändå förvånande att det inte omnämns i båda böcker i så fall. Dessutom kanske någon annan blind människa får nytta av den här tråden i framtiden.
Jag undrar kort och gott vad som gäller för avrundningar av värden i Eon III? Hittills har jag bara sett det nämnas en gång. Bland Härledda värden, fast bara på Bärförmåga, stod det att man ska avrunda nedåt. Så, vad gäller i annat fall, eller rättare sagt i alla andra fall om det kanske finns flera olika delar som har olika avrundningsregler?
P. S. Om fler har frågor kring Eon III och behöver hjälp så använd gärna den här tråden. D. S.
Jag undrar kort och gott vad som gäller för avrundningar av värden i Eon III? Hittills har jag bara sett det nämnas en gång. Bland Härledda värden, fast bara på Bärförmåga, stod det att man ska avrunda nedåt. Så, vad gäller i annat fall, eller rättare sagt i alla andra fall om det kanske finns flera olika delar som har olika avrundningsregler?
P. S. Om fler har frågor kring Eon III och behöver hjälp så använd gärna den här tråden. D. S.