Nekromanti Eon III i SVEROX

Ymir

Liten kantbaron
Re: Eon Avantgarde?

Det vore jävligt på, faktiskt. Eon Avantgarde - med nyskapande grafisk form, bestående av abstrakta symboler, streck och huvudfotingar. Alla monster skulle bli...hyggelmonster :gremsmirk:

Vem vet...det vore kanske den pretentiösa touch som hade behövts för att folk skulle höja Eon till skyarna a'la Nobilis?

- Ymir, spekulerar

Rosen

Myrmidon
Snodda i betydelsen att de är tagna ifrån vad som ursprungligen var ett bokomslag naturligtvis.

Vad bortskämda folk är nuförtiden... Annat var det förr, när folk undrade vad Drakar och Demoner-gubben hade på ett omslag till Elric att göra, och kallade The Death Dealer för 'Morkeleb den Svarte'. (-:

--
Åke

Rygar

Veteran
Re: Här finns annonsen att betitta, med omslag.

Du glömmer att Theo kan svinga Conansvärd, sånna är inte att leka med alls..

En annan intressant sak är om man istället skulle låta hela företagen banka på varann.. Neogames mot Paradox.. 2 mot 9 :gremwink:

/Rygar som arbetat för Theo och sett honom svinga Conansvärd

Pendragon

Swashbuckler
Re: gnäll med tillägg

Jag vet inte varför...men en uppdelning i två böcker ger mig jävligt dåliga vibbar.
Det funkade på den gamla tiden (ca 85-95) för guldkorn som DoD4, EDD, GDD (alla större DoD-moduler egentligen), Mutant 2, "Nya" Mutant, Kult, Western, Khelataar mfl. Standarden bröts i och med Wastelands och Chronopia tror jag, då man övergick från boxar till böcker. Jag är fortfarande inte övertygad om den ideéns förträfflighet. Visst kan det vara skoj med Grande Tortilla-böcker, men såna gör sig bäst deluxe special editions i min mening.

Sen vet jag inte om böckerna bör säljas separat. Jag antar att spelarboken ska vara det som spelarens handbok (eller vad den nu hette) misslyckades vara, dvs ett komplett regelverk för att skapa en rollperson. En sån kan vara praktisk att ha till hands när flera personer skapar rollpersoner samtidigt, men det ska väl gå att knöka in i ett mer plånboksvänligt format än 224 sidor. En sådan bok borde vara ett relativt billigt slimmat häfte, annars blir det för dyrt för att nån ska bry sig om att köpa det.

Nej, jag är övertygad, ska ni ha två böcker ska de säljas tillsammans i box.

/Joel - vill även se en maffig super grande tortilla special deluxe edition.

Jade

Warrior
Re: Originalitetsbrist

De där bilderna kommer jag alltid att förknippa med något helt annat än Eon.

hm.. har inte omslagen i fråga setts på böcker förut? gröna ängelns torn* eller dylikt???

*kan ha fel. minne som en klubbad blåmes.

Vindhand

Myrmidon
Re: Gnällmaskineriet gnisslar vidare

flödet när mans kapar rollpersoner är omgjort

Du pratar om de nya blödningreglerna förstår jag...

:gremsmile: