Nekromanti Eon III på GothCon!

Hartland

Warrior
Du lurade mig fram tills det stog att alla raser kommer att vara bättre. Men endå... Spelbar ras: Eterseglare LOL om jag får utrycka mig så.

Vart fick du föresten Gideoniter ifrån? Påminner mig bara om Gideå som är en by utan för Övik typ.

/Hartland - Har inte dragit ett första april skämt än...

hravnkel

Veteran
hmmmm...känns sorligt att eon2 inte kommer att vara aktuellt längre....men men...
kommer systemet vara annorlunda i eon3 eller?....aja...få se hur det blir...

Helmgast
Vart fick du föresten Gideoniter ifrån? Påminner mig bara om Gideå som är en by utan för Övik typ.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Gideoniter är de som delar ut biblar på skolor och hotell. De bara dök upp i mitt huvud. </font></td></tr></table>

Helmgast
Skillnad kommer vara att man alltid lyckas om man slår under (eller lika med) färdighetschansen och misslyckas om man slår över - oavsett om det är alla ettor utom en eller minst två sexor i början av rullandet.

Helmgast
Såklart inte

Om man slår alla ettor utom en och dessutom under färdighetschansen så lyckas man, och man lyckas perfekt.

Så, sannolikheten för att slå perfekt ändras inte (samma villkor) men sannolikheten för att misslyckas alternativt lyckas ändras något. Ingen revolution dock.

Zishan

Veteran
De va de jävligaste April skämtet i år!

Mycket skit har man fått höra/läst osv! (Bl a läste jag i min lokaltidning att; pga av stökiga strandgäster blir det numera en taxa på 20 kr för att besöka vår strand)

MEN!!!

När jag läste Gobliner O SJÖJUNGFRUAR till meny av spelbara raser! Då höll jag på att sätta skägget i halsen! O jag hade vid just det tillfället bara ett par fjun!

Var lite lugnare med skämten, hjärtat är väldigt svagt vid just denna punkt!
:tekopp: :gremconfused: :zeppelinare:

Ceram

Hero
Gideoniter HAHAHAHAHAHA!!! [OT][Onödigt]

:gremgrin:Om jag någon gång gör ett helt rollspel ska man spela gideoniter helt klart! :gremcrazy:

Givetvis ska hela världen under hela 1900talet vara spelvärld och introduktionsäventyr om att smuggla biblar från Finland till Ryssland ska också finnas med.

/Ceram, var är den nördsmileyn när man behöver den?

Helmgast
April

Självklart var det ett aprilskämt. Hur Eon III egentligen ska bli får jag (och dom andra) fila på i helgen och framåt. Jag ska göra mitt bästa, vad det nu betyder...

Kul att skämtet uppskattades. Ännu roligare att vissa verkar ha gått på det... Ska gå å fila lite på rasen eterseglare ikväll.

Tack, allihopa!

Helmgast
Nu är det äntligen klart! Vi har fått en drös med lastpallar innehållandes Eon III på Neokontoret. Emellertid kommer dessa inte vara till salu förrän på GothCon, allt för att göra upplagan exklusiv.

Vad är då nytt i Eon III?
Den nytryckta boken kommer gå under namner "Spelledarens guide" och kommer tillsammans med Spelarens handbok och Monster i Mundana säljas i en superexklusiv box (begränsat antal). Dessa tre kommer hädanefter att utgöra kårregelböckerna till Eon.

Dessutom kommer en mängd nya och bättre (samt givetvis spelbara) raser presenteras, nämligen:
Goblin
Jätte
Gigant
Örnman
Sjöjungfru
Gideoniter (barbarer öster om Alarinn)
Eterseglare

Därtill kommer klan Samars värden att presenteras tillsammans med deras hemliga fäste (var det ligger får ni veta när ni köper Eon III). Därtill kommer tre nya alvstammar; dimalv, ljusalv och frostalv. Alla nya raser och folk kommer givetvis ha högre attribut och fler fördelar än de som tidigare presenteras, allt för att ni ska få så stor nytta av dem som möjligt.

Dessutom kommer den nya färdigheten Grottorientering presenteras tillsammans med inte mindre än fem nya utvikningsbara grottkartor.

Dessutom kommer den nygamla spelvärlden Viking lanseras. Alla tidigare moduler blir nu kompatibla med Eon III som kommer vara en ultimat kombination av det gamla Viking och Eon. Själva Vikingavärlden kommer förläggas på en hittills okänd del av Mundana (dvs de som endast översiktligt presenterats i Atlasboxen).

Eon III + Viking, kan de bli bättre?

Vi ses på GothCon!

// Anton Wahnström, informationssekreterare på Neogames AB.