Såatteh.... Jag funderar på att spelleda lite Eon IV för mina gamla hoodies i Roslagens djupaste skogar men är osäker på hur. Vi vill spela Jargien och peta in spelarna i toppen av rikets makthierarkier, spela politik på hög nivå blandat med familjefejder och personliga agendor i mindre skala samt viss kungadömes-management. Mina tankar gick direkt till AW och olika kloner av hardholdern, choppern och hocusen som kanske redan sköter det här bra?
Jag ber er om hjälp och tips för hur jag kan ändra systemet så att det passar den lite större skalan, så att tärningsslagen ger spännande output likt i AW samt arbetar med moves och/eller konfliktresolutipn (rak handlingsresolution hår bort)? Tips på playbooks från AW-hack eller andra bra och alternativa vägar? Tack på förhand!
Jag ber er om hjälp och tips för hur jag kan ändra systemet så att det passar den lite större skalan, så att tärningsslagen ger spännande output likt i AW samt arbetar med moves och/eller konfliktresolutipn (rak handlingsresolution hår bort)? Tips på playbooks från AW-hack eller andra bra och alternativa vägar? Tack på förhand!