Hej!
En ondskefull magiker från Thalamur har stulit ett föremål och har i sällskap med några demoner tagit sig genom en portal och hamnat på jorden i framtiden (neotechs kampanjvärld). Går det att konvertera en Eon karaktär till Neotech och sedan spela med båda versionerna beroende på i vilken värld de för tillfället befinner sig?
Hur skulle en sådan kampanj kunna se ut? Har ni några bra ideer?`Vad i all sin dar ska magikern från Thalamur göra i neotechs kampanjvärld över huvud taget och varför ska rollpersonerna jaga efter honom? Hur kan en kampanj som utspelas i båda världarna utformas utan att det spårar ut fullständigt och blir löjligt? Hur ska man som spelledare förmedla den omvälvande upplevelsen för rollpersonerna när de kommer till framtidens jorden (neotech) och hela deras världsbild vänds upp och ner? Kommer en daak troende rollperson leta sig till något katolskt ruinkloster för att där finna frid? Kommer magikern från Thalamur att börja uppträda i Las Vegas? Ni hör själv hur löjligt det låter. Hjälp mig, hur ska jag göra en proffsig Eon kampanj där rollpersonerna från Mundana hamnar i Neotechs kampanjvärld och sedan återvänder?
Kanske är det lättare att göra det motsatta, skapa en Neotech karaktär som reser till Mundana? Den mentala omställningen behöver ju inte bli lika stor, då den framtida människan är van övernaturliga företeelser i högre grad än vad en människa från Mundana är.
Tyck till är ni snälla, detta kan bli intressant.
En ondskefull magiker från Thalamur har stulit ett föremål och har i sällskap med några demoner tagit sig genom en portal och hamnat på jorden i framtiden (neotechs kampanjvärld). Går det att konvertera en Eon karaktär till Neotech och sedan spela med båda versionerna beroende på i vilken värld de för tillfället befinner sig?
Hur skulle en sådan kampanj kunna se ut? Har ni några bra ideer?`Vad i all sin dar ska magikern från Thalamur göra i neotechs kampanjvärld över huvud taget och varför ska rollpersonerna jaga efter honom? Hur kan en kampanj som utspelas i båda världarna utformas utan att det spårar ut fullständigt och blir löjligt? Hur ska man som spelledare förmedla den omvälvande upplevelsen för rollpersonerna när de kommer till framtidens jorden (neotech) och hela deras världsbild vänds upp och ner? Kommer en daak troende rollperson leta sig till något katolskt ruinkloster för att där finna frid? Kommer magikern från Thalamur att börja uppträda i Las Vegas? Ni hör själv hur löjligt det låter. Hjälp mig, hur ska jag göra en proffsig Eon kampanj där rollpersonerna från Mundana hamnar i Neotechs kampanjvärld och sedan återvänder?
Kanske är det lättare att göra det motsatta, skapa en Neotech karaktär som reser till Mundana? Den mentala omställningen behöver ju inte bli lika stor, då den framtida människan är van övernaturliga företeelser i högre grad än vad en människa från Mundana är.
Tyck till är ni snälla, detta kan bli intressant.