så här gjorde jag:
den som vill spela Alv- köper den boken, den som vill spela Magiker köper den boken, akta dig bara, läs grundreglerna först, alver dvärgar tiraker, går inte alltid att spela i alla kampanjer, en spelare envisades med att spela dvärg, slutet gott allting gott för han när de gick genom Erac skogen då en patrull Henéa alver blev det sista han såg, tyvär, inget man kan göra.
själv köpte jag Asharien Soldarn och på det hela räkte det, sedan kör jag en hel del äventyr som folk skrivit själva, och några köpäventyr.
jag låter spelarna välja en stad i soldarn eller om det står vart de skall börja i senariet jag köpt, sedan får de slå ett t100% slag, för den respektive rasen de vill spela, där med så får man det så som värden ser ut, en grupp med mycket människor, men vist ja är inte omöjlig, men blir någon i gruppen Alv så tyvär kan inte någon spela dvärg eller tvärt om, så här gör jag, men det är upp till var och hur man vill göra, men det blir aldrig tjafs om varför han spelar alv eller hon alltid spela Kraggbarbar, slår de under det talet i % som står angivet under den staden alla skall komm i från eller att äventyret säger att spelarna kommer där i från, så vist alla slår ett T-100, sedan välj människa eller va de kan bli.
då kan aldrig skullden läggas på dig, utan på deras dåliga tärningar =)