Nekromanti Eon och MUD.

taron

Veteran
Hejsan.

Jag har lite frågor som jag hoppas att ni Eon fantaster skulle kunna svara på.
Jag kodar på ett MUD (multi user dungeon) som heter Demon's Gate och har precis startat en ny domän som ska baseras på Eon's värld, Mundana. Jag har ett par som hjälper mig men dom har lite kunskaper om Mundana. Vi har börjat med bitar av Takalorr och Asharien. För att vara mer exakt så kommer det i från Takalorr bli Tiban givetvis och en bit skog med ett par olika mindre tirak samhällen. Asharien så har jag planerat att att starta nere kring Camard nånstanns och jobba mig uppåt längst floden och sen göra en större del utav sunari skogen. Efter det så får vi se vad nästa projekt blir.

Nu, för dom som inte vet vad ett MUD är.. Det är ett textbaserat internet rollspel. som man spelar med en telnet klient eller en klient som är gjord just för den typen av spel tillexempel zMUD som är för windows. Man loggar in på en server och skapar sin egen karaktär som man sedan spelar, ungefär som dom klasiska grafiska rollspelen fast det är då text. Men det som är unikt med denna typen av text rollspel och dom som fanns på den tiden man satt med en commandor 64 är att här kan flera spelare logga in samtidigt och rollspela med varandra på olika vis.

Men nu tar vi dom frågorna jag pratade om. Jag skulle vilja ha lite information om henavé-drakar, allt från utseende till karaktärer... Finns det detaljerade kartor på städer områden osv som cirkulerar på internet, som inte är copyright skyddade då?. Jag har grundregel boken och Mundana världs bok så jag har några enkla kartor, men inget detaljerat av den världen jag har valt att arbeta med. Är det nån som kan berätta om vilken sorts djur och monster man kan tänkas stöta på i dessa områden? Jag hadde precis en massa fler frågor men dom försvan så jag får återkomma med dom :gremsmile:

För som som är intresserad av att prova MUDet jag pratar om så följ anslut till demonsgate.org och port 3011 tillexempel genom att skriva telnet demonsgate.org 3011 i 'kör' fönstret från windows start fält. Fast jag rekomenderar att använda MUD klienten jag refererade till i texten ovan, det underättar och ger än bättre spelkänsla. Just nu är Demon's Gate en blandad värld av delar av Tolkien's värld Middleearth, Robert jordan's värld Manetheren och Forgotten Realms från AD&D för att nämna ett par.. Ni är mycket välkommen att prova, om ni har problem eller frågor så kan ni maila till taron i spelet, det är jag det. eller skicka ett email eller ICQ.

Mercellon

Veteran
Här finns lite info om Heavé drakarna, annars tror jag att det mesta står i Geografica Mundana, eventuellt i Monster & Varelser.
Ska prova spelet, lycka till! :gremsmile:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
lagliga kartor

Kartor till Ashariska städer och info om dessa finns i Asharien & Soldarn-boken. Kartor och info om Tiban finns i Tirakboken. Tirakboken är definitivt värt pengarna i rent rollspelssyfte. A&S kanske du ska försöka låna istället om du bara är ute efter kartor och så.

Jag känner inte till några hemma gjorda kartor över dom områdena som du håller på med, tyvärr.

/Naug

Heavé

"...annars tror jag att det mesta står i Geografica Mundana, eventuellt i Monster & Varelser."

Resten står i Alver: Förbannelsens folk.

Mvh Victor Palm...

...Kollar på Simpsons

taron

Veteran
Trevligt att så många svarade, fast nu är det så här att jag inte har några större planer att köpa fler moduler till Eon, det känns ganska onödigt eftersom jag antagligen aldrig kommer spela med det, jag har flyttat ifrån alla mina rollspelare polare :gremsmile: Finns det ingen annan information? Kan vara svårt förstår jag.