Nekromanti Eon -open license

Ymir

Liten kantbaron
Re: Blickpunkt: Mûhad

Neogames vill inte att jag ska skriva något som är inkonsekvent med Geografica Mundana, så att mixtra med invånarantalet eller städernas antal och omfattning är tyvärr helt uteslutet.

Tack, iallafall. Jag ska nog skriva en riktigt bra modul, ska du se :)

- Ymir, lär dock inte ha något språkkapitel...

Korpen

Hero

Vilket gör att jag anser att det var MYCKET dumt av neogames att släppa geografica utan att faktiskt ta mod till sig och revidera demografin på de platser där den är idiotisk, främst i ett av Mundanas bördigast länder Drunok!
Vad man gjorde när man släppte Geografica var att måla in sig i ett tämligen intilligensbefriat hörn där.

//Erik - som tycker att Neogames inte skulle ha fegat utan vågat revidera tidigare misstag.

Ymir

Liten kantbaron

Hehe...vår nuvarande kampanj utspelar sig i Drunok för tillfället, och det ser ut att dra ihop sig till väpnad konflikt eftersom landets kronprins lierat sig med Vrimzikiel och allehanda suspekta element i sin strävan att förskansa sig tronen. Ryktet säger att raunlänningen Uriangkathai är på väg med en här, och om Uriangkathai kommer så är det inte småfisk han har med sig. Hur fasen Drunoks 45 riddare ska stå emot en sådan armé, eller ens Vrimzikiels rag'n'tag-posse, övergår mitt förstånd mer än en liten smula :)

...men som tur är har jag ju tagit mig friheten att revidera Drunoks invånarantal, och härstorlek, mer än en liten aning i mitt Mundana. Vem har inte det, egentligen?

- Ymir, ser trots allt fortfarande Drunok som en total bonnhåla...ett tag till, iallafall.

Korpen

Hero
Re: Blickpunkt: Mûhad Drunok

Mitt svar blev lite väl långt, så jag gjorde en ny tråd istället, skulle uppskatta lite feedback.
Det finns mera som vi skrivit, och jag har säkert glömt hälften...

Ezping Orm

Hero
Re: Vem som skrev..

Från början var det väl någon av de ursprungliga fyra som skrev på Västländerna, men därefter tror jag att någon vid namn Samed Salman (?) tog över projektet. Vad som sedan hände har jag ingen aning om.

Cinq Korda

Veteran
Det har faktiskt inte tillkommit så många nya författare; snarare är det några av de ursprungliga som klivit tillbaka och ett par andra som klivit fram istället.

Anton Wahnström, Daniel Lehto, Petter Nallo, "Drakvrede", "Ymir" (Har jag glömt någon?). Det är väl ganska många nya författare?

Krille

Super Moderator
"Anton Wahnström, Daniel Lehto, Petter Nallo, "Drakvrede", "Ymir" (Har jag glömt någon?). Det är väl ganska många nya författare? "

Av dessa har åtminstone en inte kommit ut med något än, en jobbar huvudsakligen som redaktör för att sammanställa material, och en jobbar huvudsakligen med grafisk form.

Cinq Korda

Veteran
Re: Att tillföra något

Det har inte slagit dig att de frilansare Neogames anlitar kanske anlitas just för att Neogames känner att de har något att tillföra kampanjvärlden, och Eon som spel? Det vore liksom ganska logiskt, i mitt tycke.

Va!? Jag som trodde att ni tvingat Calle med våld att låta er skriva... Nej, skämt åsido, klart som korvspad att jag förstår. Men du borde väl hålla med om att Neogames beslut inte alltid passar alla?

Jag tvivlar inte på att du är en duktig skribent (ser mycket fram emot Västlanden), och jag vet sedan tidigare att Daniel Lehto och Petter Nallo är mycket begåvade när det gäller Eonskriveri. Men vad som oroar mig är att ni verkar ha helt skilda syner på hur Eonvärlden skall se ut(ondskans vara och icke vara, "coola" moduler mm. :gremwink: ), vilket lätt resulterar i ett lapptäcke.

Cinq Korda

Veteran
Av dessa har åtminstone en inte kommit ut med något än, en jobbar huvudsakligen som redaktör för att sammanställa material, och en jobbar huvudsakligen med grafisk form.

Och var ligger din poäng? Alla (utom möjligtvis Daniel) skriver material till Eon aktivt och vare sig det kommit ut eller ej så är de fortfarande nya skribenter.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Att tillföra något

Det blir nog bra, ska du se. Jag lär vara true till andan i Eon, undantaget en något större dos ångest än sedvanligt :gremwink:

...den tänkbara problematiken är väl om folk definierar 'andan i Eon' totalt olika, och det föreligger väl en viss risk för det. Men nejdå, jag tror det dröjer tills Mundana blir ett lapptäcke...om någonsin. Fast det är klart, vapenteknologin är det redan, förstås...

- Ymir, koncenterar sig på att skriva något han kan vara stolt över, dock.

Krille

Super Moderator
"Och var ligger din poäng? Alla (utom möjligtvis Daniel) skriver material till Eon aktivt och vare sig det kommit ut eller ej så är de fortfarande nya skribenter. "

Min poäng är att de flesta av dem inte har kommit ut med något nytt material till Eon, och att det därför inte finns något sätt att jämföra de nya författarnas material med de gamlas. Således måste den upplevda skillnaden mellan det "nya" Eon och det "gamla" Eon vara en chimär.

Cinq Korda

Veteran
Min poäng är att de flesta av dem inte har kommit ut med något nytt material till Eon

De flesta har komit ut med material till Eon och dessutom misstolkade du nog mitt inlägg (vilket är förståligt, eftersom inlägget var aningen flummigt). Vad jag ville få fram var att jag oroade mig för vad som komma skulle och att jag i viss mån inte var nöjd med Eons utveckling den senaste tiden.

Cinq Korda

Veteran
Re: Påtal om länderna i väst...

Hur går det för dig? Hur lång tid tror du det tar innan man kan sitta hemma i fåtöljen och bläddra igenom en färdig västlandsmodul?

Och om Mühads befolkning... Många ökenländer hade/har fårvånansvärt hög befolkning. Dessutom skulle du väl kunna klämma in någon extra flod om det krisar?

Emil

Hero
Re: Heh, well...

Aha... då missuppfattade jag dig. Trodde att du hade skrivit det gamla materialet. Du skriver alltså i princip på en modul om västländerna.

Demografin är väl lite märklig överallt i Mundana vad jag förstått. Brukar inte lägga så mycket vikt vid siffrorna när jag spelleder utan snarare vid vad som verkar vara rimligt.

/Emil