Nekromanti EON plus datorspel=?

Kaigon

Helmgast
Re: Mundana Universalis

Vilken bra konsult du var då... :gremgrin:
Kan förstå att man verkligen inte vill lämna ut grundkartan till vem som helst, men det kanske går att hitta någonting emellan. Just nu är det ett ruskigt merarbete att göra en karta som då inte ens har en vettig kustlinje, med tanke på alla namn och gränser som sticker ut i havet.
Skulle det vara möjligt att få en bråkdel av hela kartan? Kanske stor som denna
http://www.neogames.se/mundana_map.jpg
men utan namn, städer, vägar och gränser, eller terräng, så länge som ett rent hav, med eller utan djupnyans, finns kvar. Och gärna så högupplöst som möjligt.
Från det skulle jag förhoppningsvis kunna ge en screenshot från spelet med den kartbiten, så kan man diskutera/kommentera det och se om man vill och kan gå vidare. Möjligt?

lijat

Swordsman
Jag tänkte mer på hur man arbetat med att förmedla stämning i spelet skälvklart så skulle man göra anorlunda om man vill förmedla eons stämning men principerna är dom samma och ideen att göra rpgs i förstaperson tror jag på.

Helmgast
Re: Mundana Universalis

Hursomhelst - vänta till efter den sjuttonde, eller när det nu var den stora nyheten skulle avslöjas.

Gastono

Hero
Jag tycker att den typen är för bergränsad på en eller få typ(/er) av stämning(/ar), oavsett vilken(/vilka) det är som råder.
I Mundana finns det för många olika som bör upplevas för att man effektivt skall packa in alla i ett sådant spel.