Nekromanti Eon RP

Nero_UBBT

Warrior
Hej hopp!
Jag spelledde ett äventyr igår, vilket gick rätt hyfsat. Problemet var dock innan vi kom igång då alla spelare skulle göra rollpersoner och tre timmar av spelkvällen gick till den sysslan... Ajajajaj.

I den stunden kom jag ihåg det gamla härliga Eon RP, programmet med vilket man kunde göra en rollperson på fem minuter. Programmet som jag kunde sitta och ha kul med i timtal mellan spelmötena när jag var ung och dum (dvs. 3 år sen :gremsmile: ).

Nån som har programmet och kan tänka sig lägga upp det här eller åtminstone maila?

Eller finns det kvar på nån adress jag ej känner till?

Att göra rollpersoner kan vara minst lika roligt som att spela, när man ska få de olika personernas händelser och bakgrund att passa ihop.

Hursomhelst så kan det nog vara bra att göra rollpersonerna vid ett tidigare tillfälle.

DarkMystic

Swordsman
Fast annars kan man snabba upp karaktärsbygget. Vårat rekord att göra Eonkaraktärer är 20minuter.

/DarkMystic said look papa a bird!

Eric

Veteran
Darkmyst 20 Minuter utan Program?

Hur?

Hmm ni kanske är 4 personer som hjälps åt...

Grendel

Warrior
RP-generator

Om du har Excel kan du testa mitt program, som räknar ut det mesta av grunden. Snabbar upp en hel del.

--> HÄR <--

JoakimSkoogh

Veteran
det beror nog helt och hållet på hur detaljerad karaktären blir och hurm ycket man redan har uttänkt.... men att bara slå fram en karaktär tar inte allt för lång tid.... svåraste är som bekant namnet :gremsmirk:

Syeth-hd

Warrior
Re: RP-generator

Hur får man tag i de nödvändiga programmen
för att kunna använda generatorn?