fabianlund
Veteran
Ah, då är jag med.
Jag hade inte lagt in generatorn tidigare - silly me! Däremot är den dessutom uppdaterad med lite småfix (pyar saknade exempelvis Alviska ögat och adasierna hade fel värde i Simma) och jag och avatarex jobbar med fler uppdateringar - närmast förhoppningsvis två Bakgrundstabeller och/eller ett gäng folkslag.fabianlund;n180937 said:Vad är nytt?
Nästa Fenix (i slutet av juli) featurear min artikel om Den blå hästen, ett bisarrt monster som hemsökt Tarkas sedan urminnes tid.Swedish Chef;n187332 said:Kommer det något mer spännande snart, hade varit fint med lite nytt Eon material att läsa på semestern i Augusti..
Blå häst, blått lejon... Jag hoppas att ni inte är deppiga för något...?Ymir;n187601 said:Nästa Fenix (i slutet av juli) featurear min artikel om Den blå hästen, ett bisarrt monster som hemsökt Tarkas sedan urminnes tid.
Kolla taupernas förfaderstabell i Codex Mundana, ang. depression.Kuma;n187604 said:Blå häst, blått lejon... Jag hoppas att ni inte är deppiga för något...?
Då jag kört fast i mitt scenario skrivande hade det varit fint med ett nytt äventyr snart, eller kanske bara en skön sourcebook för inspiration, något på g eller äter Kult upp all tid.Blasphemy;n146677 said:Argh!
Det finns både äventyr som ligger och väntar på kärlek och också Gryningens Tempel (eldens väg) men då det är jag som håller i detta har saker blivit försenade då jag sitter med myhosen till Kult.
Förhoppningsvis kan jag ta tag i detta i mitten av Februari.
Annars är det mycket som är på gång.
Främst arbete med Magiboken, Damarien, ett Äventyr och sourcebook där man kulturspelar Alver, Rumlarens Handbok och en godsak som kretsar kring Kamor. Likaså håller Carl Johan Ströms Jargienmaterial uppdaterad till Eon IV och vi har en illustratör som har börjat illustrera Kejsardömets olika provinser.
Nu har jag säker glömt nått då jag skriver detta på telefon i farten. Men det är lite så läget är.
Nu är Vapenkortleken och Taktikkortleken skickade till tryck, och de blir klara i oktober!Swedish Chef said:Då jag kört fast i mitt scenario skrivande hade det varit fint med ett nytt äventyr snart, eller kanske bara en skön sourcebook för inspiration, något på g eller äter Kult upp all tid.
Vill som vanligt inte tjata, vill bara ha mer bra Eon grejer.
Enda sättet i nuläget är att kopiera informationen i vänsterspalten.Lightsy said:Hur sparar man en karaktär från generatorn?
I år släpps Eon 20 slipcase som innehåller Eons grundbok och den nysläppta kampanjmodulen Äventyrets väg, båda i jubileumsomslag. Äventyrets väg säljs även separat med standardomslag. Böckerna kommer i andra halvan av november, dvs vilken dag som helst.metuzalem said:Blir det något mer boksläpp i år?