Nekromanti Eon undersökning

ejectXreject

Veteran
1. Vilken Eon modul är den bästa? (ETT svar)
Mystik och magi

2. Vilken modul är sämst?
Monster och varelser (jag äger inte Spelarens handbok, men den skulle nog få min röst om jag hade gjort det..)

3. Hur ofta spelar ni Eon?
Så ofta vi kan. Ibland blir det en gång i veckan, ibland var tredje vecka.

5. Vad tycker ni om äventyren till Eon?
Har ingen åsikt då jag inte hunnit spela dem.

4. Vilken modul vill ni att Neogames ska göra?
Något med tjuvar, lönnmördare och annat ohederligt pack. Mitt "favorityrke" i rollspel (och favoritsysselsättning även utanför - enligt vissa "vänner"). :gremwink:

Emil

Hero
1. Mundana (tror att Geografic Mundana blir ännu bättre...)

2. Jarla

3. En gång i veckan, eller nåt i den stilen.

4. De som är utgivna? Jag är i allmänhet inte så förtjust i färdiga äventyr, åtminstone inte sådana som inte är skrivna för specifika rollpersoner. Jarla-äventyret tycker jag suger... Sorgernas Brunn är väl sådär. De övriga har jag förstått skall vara bättre, men jag har inte läst de.

5. En ny monstersamling som bättre avspeglar känslan i Eons värld.

/Emil

King Kromm

Hero
1. Svårt å säga, men jag gillar Jarla skarpt, inte direkt för äventyret, utan för stadsbeskrivningen!

2.Lika bra fråga där, ingen e ju direkt usel, men ingen av "ras"-böckerna e direkt super....

3.Alltför sällan, för kunde de va ganska ofta, nu MAX i gång per månad, fast man hoppas ju på bättring, iaf en gång var 14:e dag...

5.Jag gillar dem inte alltför mycke, eller som äventyr e dom bra, men hellre fler äventyrsuppslag, vill hellre mäcka själv...

4.Demoner e ju någe jag e lite svag för... Och även om jag misstänker att eons demoner inte blir några "standard" demoner så e det en modul som jag vill ha riktigt rejält, men eftersom dom redan håller på med den så kan jag ju nämna någe annats som hade vart kul. Och det är ett "slp-bibliotek", med massa slp´s som man snabbt kan slänga in, och då vill jag inte ha herr ivan eller några andra "kändisar"/"hjältar", utan "vanligt" folk, och man skulle ju även kunna slänga in någon "by-beskrivning" ala jarla, men det e ju inte nödvändigt!

Zalpurgius

Veteran
Ok gott folk, jag ska försöka trycka ihop detta till en excel fil. Om nu det är välkommet på detta forum.

Det får man oftas veta efteråt.

Arvid

Warrior
1. Vilken Eon modul är den bästa? (ETT svar)

Jag skulle nog säga att Alver är bäst gjord, Asharien&Soldarna (eller Consaber om man spelar där) mest användbar tillsammans med Mundana.

2. Vilken modul är sämst?

Det finns två riktigt dåliga. Monster&Varelser som är riktigt kass, mycket tack vare illustrationerna som man kan ha roligt åt. Trollkapitlet håller klass, 80% av det andra är skit. Spelarens innehåller nästan bara kopieringar av grundreglerna vilket gör den ruggigt oanvändbar.

3. Hur ofta spelar ni Eon?

Vi spelar rollspel ca en gång i veckan, Eon någonstans kring 40%.

5. Vad tycker ni om äventyren till Eon?

Sorgernas brunn gillade jag när jag spelade men det var två och ett halvt år sedan så jag vet inte vad jag skulle säga idag.
Jarla funkar, kan bli intressanta scenarion. DFSH är sådär.
Det här beror dock på lite. För en oerfaren spelgrupp kan DFSH säkert vara bra, själv så gillar jag egna äventyr bättre eftersom man kan anpassa dem efter rollpersonerna och spelarna. De köpäventyr som jag gillat bäst (Jarla och Sorgernas brunn) var också bland de två första jag spelade i Eon och jag var inte så värst gammal då.

PubisFlarup

Veteran
Godagens Godagens

1.) Bäst gjord är förmodligen den utomordentliga krigarens väg

2.) Sämst är utan tvekan Monster och Varelser. Visst Alv boken är också förbannat dålig och är den som jag blivit mest besviken över. Visst det finns mycket bra fakta men dom har missat att få med mycket mest då kring de alviska rollpersonerna och den alviska magitraditionen. Detta är riktigt kass.

3.)Bästa äventyret: Förmodligen Regnsynd tror jag har i och för sig inte spelat Jarla men men.

4.) Vi brukar spela 2-3 ggr per vecka

5.) Skulle vilja att de uppdaterade Alvboken gravt, monster boken behöver också en ansiktslyftning och sedan skulle en bok om Det jargiska Kjejsardömet behövas.

PubisFlarup

Veteran
Re: Eon undersökning [OT]

Jo jag skulle också villa klanka ner på illustrationerna i vissa moduler. Hur bilden på Flygdragonen i consaber ens fick komma med är för mig en gåta. Jag har aldrig sett mig själv som någon konstnärlig talang men så mycket kan jag säga att den bilden hade jag nog fasiken klarat av att rita. Checka bilden på martaridyrkaren i religoner deen är inte helt bra den heller *host*

Måste dock säga att MIG är en helt klart bra illustratör och illustrationerna i riddaren är bättre än på länge.

Zaaken

Veteran
1. Tycker jag Krigarens väg.

2. Vad då dålig sämst?

3. 24 timmar en gång i veckan

4. Misslor. Sen tycker jag som många andra att alver boken skulle förnyas lite.

Ezping Orm

Hero
Re: Monsterboken

5. En ny monstersamling som bättre avspeglar känslan i Eons värld.

Jag håller med till hundra procent!!

För min del ser jag gärna en monsterbok som på ett snyggt och stämningsfyllt sett beskriver ett tjugotal monster utförligt, istället för att (som i M&V) hafsa fram allt för många monster utan något som helst djup.

Fred

Veteran
1. Riddaren

2. Monster & Varelser

3. Några gånger i månaden

4. Har bara spelat Regnsynd och det var väll ganska bra i alla fall

5. Som tidigare nämts av några skulle en om mundanas undre värld vara trevlig. Annars väntar jag på vapenmästaren.

UnConnected

Veteran
Du ville väl ha din mailen men du får nöja dig med ett svar här..så givmild är jag ändå inte.

1. Mystik och magi

2. Monster & Varelser

3. 1-2 ggr i veckan som mest

5. De är OK, men är inte så förtjust i färdiga äventyr överhuvudtaget.

4. Om de gör klart Jargien blir jag nöjd.