Nekromanti Eon

Är Eon värt att skaffa, vi har spelat i ganska många år, dock med en hel del uppehåll på sista tiden. Funderar på att skaffa detta spel, tidigare så har vi WFRP, DoD (från grunden till 6,0) Chock, Mutant, Mutant 2, Kult, å säkert något till som jag glömt att nämna.

Drakvrede

Swordsman
Vilken fråga att ställa på ett sånt här forum! Det är ungefär som att fråga en protestantisk präst om det e värt att bli protestant, eller om man kanske ska plocka någon annan religion istället, för man har ju prövat katolicism, voodoo och islam..
/images/icons/grin.gif

Bullowar

Veteran
det beror på hur mycket av neogames regler du vill använda, och hur mycket du vill komma på själv =)
mundana, mystik & magi, monster & varelser är väl dom som är viktigast egentligen.. sen är det ju roligt att ha resten också...

Drakvrede

Swordsman
Rättelse: M&M (mystik & magi), eventuellt oxå krigarens handbok e viktigast. Alv-, dvärg- och tirakboken e oxå bra, antagligen dom bästa till Eon, men kanske inte helt nödvändiga för att kunna spela, så att säga. Slutligen tycker jag att Legender & Hemligheter e köpvärd, speciellt om man vill spela Stora Äventyr till Eon. Däremot ska du UNDVIKA Monstermodulen. Den e faktiskt riktigt dålig!!!
/images/icons/frown.gif

Jimmy

The One Ringkvist
Re: Eon/ Köpa

Instämmer med Bullowar. Köpte själv Eon nyligen och insåg (då jag gärna spelar med officella produkter/moduler) att man kanske skulle behövt lite köpråd innan...

Eon II (i boxen ingår ett äventyr)
Landsmodul (Köpte själv Asharien&Soldarn)
Spelarnas Handbok (mindre blädder i Eon II)
Mystik & Magi
Religioner

Planera ditt köp, köp flera saker samtidigt.

Bullowar

Veteran
visst.. m&v är inte den roligaste eller snyggaste modulen.. men den kan vara ganska användbar vid vissa tillfällen... det kommer ju alltid en tid då man vill slåss mot monster, och vill kanske då inte komma på egna =)

Emil

Hero
Genom att köpa Boxen och Mundana så får du ett fullständigt komplett spel när det gäller både regler och värld. Allt annat är bara bonus...

Tyvärr så håller Mundana-boken på att ta slut. Neogames säljer itne längre den, så den finns bara kvar i vissa affärer i landet.

Uppföljaren till Mundana-boken är dock på väg - Mundana-boxen (med dubbelt så mycket innehåll) kommer till sommaren.

/Emil

Emil

Hero
Eon är ett väldigt välgjort rollspel, men jag skulle vilja ställa en motfråga: Älskar du Drakar och Demoner över allt annat? Om svaret är "ja" kommer du säkert inte tycka om Eon, eftersom det är för annorlunda. Om svaret är "nej" råder jag dig att genast införskaffa spelet...

/Emil

Drakvrede

Swordsman
Trollmodul?

Visst, om man är i ”shit, jag behöver ett monster snabbt!"-situationen, då kanske M&V kan vara användbar. Men det är också enda tillfället då denna modul har något som helst intresse! Frågan är dock hur ofta den ovan nämnda situationen uppstår, och om den typen av situationer verkligen modifierar ett köpet av M&V? Jag tycker inte att den gör det.

Det enda lilla undantaget till M&V-s låga nivå är trollkapitlet, som är bra! Skulle faktiskt hellre se att Neogames la ner M&V-modulen, och ersatte den med en trollmodul. En sådan skulle onekligen kunna vara intressant. Något att fundera på, Neogames?
/images/icons/thinks.gif

Bela

Warrior
Eon är värt att införskaffa. Idagsläget så har Eon ett större utbud av moduler och äventyr än DoD, och det ser inte ut som om DoD hinner ikapp inom den närmsta tiden. Eon har även (på gott och ont) mer omfattande och realistiska regler än de flesta konkurenter. Ett klart plus är att mycket regler kan ignoreras utan att spelet börjar krångla.

Tycker nog snarare att DoD är kul, och att det kan vara bra med influenser från andra spel och idéer också. Faktiskt tillhör jag de där som tycker att Chronopia var rätt så kul om man inte stirrar sig blind på att precis allt är så superbäst./images/icons/scream.gif

Tycker nog snarare att DoD är kul, och att det kan vara bra med influenser från andra spel och idéer också. Faktiskt tillhör jag de där som tycker att Chronopia var rätt så kul om man inte stirrar sig blind på att precis allt är så superbäst./images/icons/scream.gif

Re: Trollmodul?

Tack för "varningen" grabbar...
Kanske tips också på vad som inte ska köpas, även om det är mer personligt vad som inte tycks om än vad som är bra...