Konstiga kombinationer med tärningar? I Eon? Vars? I DoD så finns det däremot ett oändligt antal kombinatiner med olika tärningsslag med modifikationer (som ofta är många och tar en väldans tid att räkna in i själva slaget), åtminstone i utgåvorna innan DOD6, som jag inte kommer ihåg vilka tärningar man använder i. Som spelare i Eon så använder man ju enbart T6:or, och som spelledare använder man förutom T6:an även T10:an vid minst två regeltillfällen (träfftabell och extraskadetabell så vitt jag vet).
Vidare så kan ju denna skillnad av krånglighet mellan spelen bero på att du kan reglerna för DoD medan du inte ens läst reglerna för Eon, och/eller att du är van DoDs regler och därför tycker att det just därför är enklare och/eller att du hellre använder de termer och regler som finns i DoD än Eons eftersom dom är standard för dej, och/eller att du fick detta intryck första gången du spelade Eon.
Fast, det kan ju även bero på att Eon faktiskt är krångligt, vilket jag tycker att det bitvis är. Men, faktiskt så tycker jag DoD är ganska precis lika krångligt eftersom reglerna lätt glider undan från grundkonceptet och istället inför en massa nya värden och attribut, tabeller, tärningar, slag, och modifikationer. Därför föredrar jag när jag spelleder att höfta till med regler och svårigheter, i både Eon och DoD, med grundkoncepten från respektive spel. Eller så använder jag de skrivna reglerna om jag kan dem utantill eller har dem lätt tillgängliga. Vad jag försöker få fram är att DoD, av alla spel, inte är "okrånglig", precis som Eon. Så tycker jag i alla fall.