Nekromanti Eonforumet rätt mystiskt

Vindhand

Myrmidon
Jag ser ett inlägg från en person som tydligen svarat på sig själv rätt många gånger... Bugg eller scriptkiddie? I vilket fall som helst gör det Eonforumet litet svårhanterligt för mig...

(om det är en skriptkiddie så erbjuder jag mig att ge honom/henne stryk om han/hon finns i stockholmsområdet... Anarki verkar ju vara tidens melodi :)

Rosen

Myrmidon
Jag ser ett inlägg från en person som tydligen svarat på sig själv rätt många gånger... Bugg eller scriptkiddie?

Det verkar inte vara gjort manuellt i alla fall; alla inläggen har samma avsändningstid.
Det repeterade inlägget ser ut som ett helt vanligt inlägg till innehållet också.

(om det är en skriptkiddie så erbjuder jag mig att ge honom/henne stryk

Henne, enligt gärningsmannaprofilen. (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
<I>Hm, var vem vilka inlägg?</I>

Lite svåra att missa... De är fortfarande kvar nu på morgonen; gå in på Eon-forumet, låt meddelande ladda några sekunder (vänta tills 'huvudet' på forumet är inläst, alltså) och tryck på Esc så ser du toppen av berget.

<I>Har en obehaglig känsla av att personen ifråga kan vara jag.</I>

Nädå, de är inte från dig.

--
Åke

Vindhand

Myrmidon
Workaround

Hm, var vem vilka inlägg? Har en obehaglig känsla av att personen ifråga kan vara jag. Fast vad jag vet har jag inte lyckats generera fler svar på mig själv.

Nejdå, "IndraTisteltagg" verkar vara användarnamnet associerat med det hela. Om det inte är resultatet av någon mysko bugg så är det knappast något man gör av misstag heller :)

Om man har sina visningsinställningar på "slå ihop trådar" snarare än "expandera trådar" så verkar man kunna använda forumet.

Gardener

Champion
Det är fixat nu.

Något bisarrt måste ha hänt, då inlägget hade sig själv som "förälder", så när tråden ska visas så går den på i all evighet och listar inlägget som svar till inlägget som svar till inlägget...

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu

G

Guest

Guest
Man kan inte gå runt och hota med stryk om man har
1 komvexst bröst
2 tuna handleder
3 svan hals
Det är ett sjukt betende :)

G

Guest

Guest
Det är rätt metod(!), gör som Orcherna i min kampanj, mina spelare upphörs aldrig att förvånas över hur svartbloden alltid tar dom i ryggen.