Nekromanti eonify.se

johannes_UBBT

Veteran
  • Rollpersonsskapare/generator (grundtanken med sidan)
  • Strids-simulator
  • Forum
  • Materialbank
  • Eon-wiki
  • Detaljerad, interaktiv Mundana-karta a'la Google Maps

Fantomen93

Veteran
Jag och en kamrat pratade alldeles nyligen om hur bra det skulle vara med en digital rollpersons-skapare.

Jag har en kamrat som kan lite om datorer och programmering, ska höra om han skulle vilja hjälpa till.

Mycket trevlig sida, ser gärna fler funktioner.

Helmgast
Det här var nog det bästa förstainlägg jag läst! Diggar den klickbara kartan skarpt, det kan utvecklas till betydligt mer detaljerade kartor vilket skulle kunna bli väldigt bra.

Jag kan bara programmera Matlab och det är väl inte så webvänligt. Skulle du mot förmodan ha nån nytta av mina matlab-stridsgeneratorfiler så kan jag skicka dem.

Fienden

Hero
Du... Är en hjälte.

Två saker (buggfixar): Grundchans är alltid minst 5 (i karaktärsskaparen), och man kan inte klicka på Jargiska Kejsardömet, bara provinserna.

Fyyyy tusan så bra. :gremlaugh: Skulle gärna hjälpa, men jag är ganska inkompetent.

johannes_UBBT

Veteran
Tack!

Bra frågeställning. Nej har icke varit i kontakt med Neogames men ska skicka dem ett mail på stört och be dem att kolla på det. Det enda som är tveksamt är texterna till länderna. Kartan är gratismaterial från Neogames.se.

Att det är material från Neogames framgår av sidan och det är långt ifrån 15% utav Encyklopedia mundana som är taget. Dessutom är sidan inte vinstdrivande vilket gör skillnad upphovsrättsligt.

Uppdatering: mail till Neogames är skickat, väntar på svar och handlar därefter.

Oreh

Warrior
Shit va gött. Hoppas ni fortsätter på samma spår och bygger på Karaktärs-generatorn. Det här bodde Neogames haft på sin egen sida!!!

johannes_UBBT

Veteran
Du är ytterst kompetent - konstruktiv feedback är alltid superbra!

Givetvis ska grundchanser alltid vara 5, fixat och klart! Att Jargiska Kejsardömet inte finns beror på sömnbrist vid införandet av all data och ren okunskap. Ska föra in det om jag får klartecken från Neogames.

Kommer att behöva en QA (Quality Assurance) för projektet och den lär bestå av flera testare, om du är intresserad, dra iväg ett mail på johannes@eonify.se!

duncan_UBBT

Swordsman
Kul initiativ! Kör hårt, och försök gärna få in lite mer web 2.0 i sidan. Användarvänligheten är bra, men det finns många här på forumet som skulle kunna hjälpa till att bidra till innehåll, bara systemet inte krävde programmeringskunskaper av dem alla.

johannes_UBBT

Veteran
Web 2.0, got it! :gremwink: Användarvänligheten är ointressant just nu. Det som finns uppe nu är bara för att väcka ett intresse för de som vill hjälpa till - och för framtida besökare givetvis! Utseendet på sidan nu skiljer sig nog eoner från hur det kommer att se ut när det är användbart.

Innehållet på sidan kommer att vara användarskapat så småningom. Men först måste allt byggas. I dagsläget finns t.ex. ett CRUD-gränssnitt jag gjort för länder, städer, raser och folkslag som skulle kunna användas av en som inte besitter programmeringskunskaper. Problemet är användarautentiseringen som måste utvecklas för att låta andra hoppa in och t.ex. skriva beskrivningar till folkslagen eller städerna.

Det jag dock vill lägga fokus på nu till en början är karaktärsskaparen/generatorn, där krävs det programmerare som kan bidra (om det ska bli klart inom en överskådlig framtid).

Telephalsion

Swordsman
Sjukt bra initiativ. Kommer att bidra med material när det blir möjligt! Mestadels egengjorda formulär, men kanske nått annat smått och gott också.

johannes_UBBT

Veteran
Bra fråga, det utgår ju inte alls av mina inlägg. Här tar man saker och ting för givet...

Kan man programmera så spelar det inte så stor roll specifikt.

Men... om man redan är bekant med PHP/Javascript slipper man ju lära sig ny syntax. :gremsmile: Är man dessutom redan bekant med Javascript-biblioteket jQuery underlättar det ännu mer då stora delar av sidan kommer att byggas m.h.a. det.

Uppdaterar topicen.

tull

Hero
Är det verkligen programmerare du behöver då?

Är inget datorsnille men i min värld så borde väl det stora hundjobbet vara att skriva ned alla (jävla) resultat på bakgrundstabellerna och dylikt.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Persson said:
Är inget datorsnille men i min värld så borde väl det stora hundjobbet vara att skriva ned alla (jävla) resultat på bakgrundstabellerna och dylikt.
Ja, det är ett jäkla jobb. Sen att resultaten har så många olika följder att du nästan har lika många generella fall som du har tabellresultat gör att det blir mycket programmering också. :gremtongue:

krank

Går ondskans ärenden
poniz said:
Ja, det är ett jäkla jobb. Sen att resultaten har så många olika följder att du nästan har lika många generella fall som du har tabellresultat gör att det blir mycket programmering också. :gremtongue:
Man får helt enkelt programmera som ett litet skriptspråk så effekter kan generaliseras; att hårdkoda alla regler känns kanske inte så 100%... Det kan ju alltid revideras eller så.