Nekromanti eonify.se

johannes_UBBT

Veteran
Phelan said:
Har skickat länken på den här tråden till Zadrith som pysslat med både slumpgeneratorer och kompletta program för att administrera strider åt SL (skadetabeller, tärningsslag, the works).

/ Phelan
Vidarebefodringen av epost till eonify.se har inte funkat uppenbarligen, löst det nu och det vore jättesnällt om du kunde skicka om länken! :gremsmile:

/finsken

Phelan

Hero
Jag skickade honom bara länken på tråden här, tror inte han kollat den än så det behövs nog inte skickas om. (Vi är i samma spelgrupp men han är nog lite absent pga julledigheterna för stunden.)

/ Phelan

Boldtaar

Warrior
Lite ideer

Jag har länge tanke på att göra något liknande sida men det kommer troligen aldrig bli av. Så jag lämnar över lite idéer på hur jag hade tänkt.

Hade i förstahand tänkt skapa en sida med ett elektroniskt rollformlär med hjälpfunktioner för att skapa rollpersoner.
Tanken var att spara alla tabeller i en databas så att man lätt kan uppdatera och lägga till ny tabeller. Så som nya ras/land specifika tabeller för börd, händelser och utrustning.

Tanken var sedan att man både skulle kunna skriva ut sina skapade rollpersoner och spara dem i SQL-databas på sidan.

T-RED

Warrior
I'm alive and well. Har inte spelat eon på nästan ett år men kollar ändå in på forumet med jämna mellanrum.
Vad gäller Eongeneratorn så bidrar jag gärna med det material som jag själv sitter på. Det som kanske skulle hjälpa mest är väll en rätt gedigen samling exceldokument med listor på alla resultat som generatorn kunde generera.

johannes_UBBT

Veteran
Hej T-RED! Vore ju ytterst hjälpsamt om man fick titta på vad du har gjort sedan tidigare. Man kan alltid lära sig någonting.

För er nyfikna har jag lagt upp början på gränssnittet till karaktärsgeneratorn: http://alpha.eonify.se/pages/creator.

Ber er att vara sparsamma med kritik vad gäller allt som ligger under subdomänen "alpha". Jag är mycket medveten om glitches och buggar där. Däremot ska jag lägga upp en beta-branch (beta.eonify.se) där jag framöver kommer vilja ha testare som ger feedback.

/finsken