Nekromanti Eons populäritet(!)

WolmerX

Warrior
Re: På tal om ObT6...

..och sen så kan man faktiskt skada en person i rustning med en dolk (det är alltså jag som har dolken, inte han i rustningen).

/WolmerX lyckas aldrig klura ut hur skada 1T4+1 ska penetrera en ringbrynja med abs 6

Helio

Veteran
Inga praktiska och..

..ekonomiska aspekter alltså som du ser det. Definitivt lite meckigt om man får många sexor vid fler tillfälle!
( Jag var förresten också med på forumsträffen, jag var mannen med mörkblå kavaj som avvek redan efter en timme...)

"may the blood of your enemies stain the ground"

Vindhand

Myrmidon

För det första är det ju det här med Ob. Det blir en viss nyans i spelsystemet (Även ultraproffs KAN misslyckas),

En nyans som finns i de flesta system, inklusive DoD med dess automatiska misslyckanden.

och T6:an är nog den bästa tärningen i ett Ob-system. Sexan kommer upp lite lagom ofta sådär..

Kanske litet en smaksak men det är bland annat frekvensen av sexor som gör det hela så långsamt. Varje "scanna efter sexor, plocka nya tärningar, slå"-cykel tar en massa tid.

Det är även MYCKET lätt att modifiera chansen att lyckas(+Ob1T6, -Ob2T6...) även om modifikationen blir lite "blockig"

Jag upplever inte +Ob1T6 som enklare än t.ex -3 i DoD... men det är kanske individuellt...

Sedan kan det ju vara användbart att Ob3T6 oftast faller på 9-12 och sällan på 3-5 eller 16-18.

Detta kan man dock uppnå utan hela den långsamma Ob mekaniken.

Ytterligare problem med mekaniken är att den gör något så viktigt som motståndsslag rätt jobbigt.

Largoi

Warrior

Jag tycker detta är väldigt enkelt
är du inte tillräckligt stark att med kraft forcera ringbrynjan gör du ingen skada alt. är du tillräckligt skicklig kan du sikta på en blotta eller säg halsen (iofs med en -10 på cl chans att lyckas men som sagt är du tillräkligt bra så...) där ringbrynjan inte skyddar
*tror Neogames hade tait t20 systemet om det inte varit för att D&D var först*

Jag är gud