Tjena. Innan de hemska forumskrasch(arna) så hintade jag lite om en stor kampanj som jag höll på att snickra ihop till min spelgrupp. I ett modifierat Consaber står konflikter mellan kyrkan, konungen och adelsmännen med intriger, ränkspel och konflikter som urartar varje dag.
Kort summering av förändringarna i Consaber och de termer som gäller för spelgruppen:
https://www.youtube.com/watch?v=uDicsAW88Ws&list=UUkmQkpYa-5ng7fnbmi4cCSQ
Kort summering av förändringarna i Consaber och de termer som gäller för spelgruppen:
- Tokon är mycket nyligen annexerat in i Consabers samvälde genom ett korståg.
- Draken har nyligen försvunnit/gått bort/står ej att finna. Vissa rykten säger att han helt enkelt har dött, andra säger att han har lämnat för att återkomma snart. Den officiella hållningen från Kyrkan är att han är död.
- Kungen är någorlunda impopulär och saknar nu både arvinge och fru eller att hans hustru krävt en skilsmässa från honom efter ett flertal år av giftermål utan barn. Hon anklagar honom för impotens och han svarar naturligtvis att felet är hennes. Problemet är att drottningen tillhör en av de mäktigaste adelsätterna i landet och slutar inte att titulera sig drottning.
- När draken är borta har kyrkan gjort sitt för att stärka makten i landen avsevärt. Tillbedjandet av Draken har förbjudits men det finns gott om adel och bönder som fortfarander har en ikon eller liknande för tillbedjan av Draken.
- När kyrans makt växer så kommer Jargiens intresse för Consaber att öka än mer och de olika magikergillena i landet kommer snart under mer och mer press.
- Kungens yngre bror, som ledde korståget i Tokon, har rymt från landet efter ett misslyckat kuppförsök men står enligt rykten runt om hörnet med en asharisk legohär och väntar endast på rätt läge.
- Spelargruppen består av Hertigen av Nensema, dennes äldre halvbror samt en släkting. Stort fokus läggs på karaktärerna i deras direkta närhet samt det storpolitiska skeendet i Consaber. Consabers stridsflotta ligger förankrad i deras huvudsäte och den äldre halvbrodern är högste ledare för denne, vilket givetvis gör dem oerhört viktiga i ett eventuellt inbördeskrig i Consaber.
https://www.youtube.com/watch?v=uDicsAW88Ws&list=UUkmQkpYa-5ng7fnbmi4cCSQ