Nekromanti "Episkt" spel?

Necross

Swashbuckler
Jag är en stor fan av rollspelet Pendragon. Jag skulle vilja spela (möjligen själv skriva) ett fantasyspel med liknande upplägg, dvs man följer karaktärerna under en längre tidsperiod. Ett äventyr, sedan år av downtime med random events/intriger, sedan nytt äventyr, ny downtime o.s.v. Samtidigt utvecklas världen, med politik, krig, nya uppfinningar, etc. Finns det redan några spel med detta upplägg?

Necross

Swashbuckler
Japp, där har vi ett annat av mina favvospel (fast jag knappt fått spela det). Vet nån om det finns nån bok till det jag borde kika extra i?

Det jag vill åt är ju att faktiskt kunna spela en hel kampanj, med en karaktärs hela liv, på typ 1-2 år (såvida man inte dör alltså). I de flesta andra spel hinner man ju ingen vart, utan bara harvar på.

Necross

Swashbuckler
Nej, jag har också försökt spåna på något liknande, men det är lite knivigt. Vill ha det generiskt, men ändå i nån slags tidslinje. Och det är drygt att skriva random events-tabeller.

Vi kan ju kanske utbyta lite ideér?

Ymir

Liten kantbaron
White Wolf har flera berömda Vampire-kampanjer som är lite åt det hållet, liksom följer karaktärerna genom flera sekler. De är väl hyfsat rälsade dock.

Giovanni Chronicles resp Transylvanian Chronicles, heter de.

- Ymir, tipsar

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Pah! Här sitter jag och föreslår andras spel när jag håller på med ett eget!

Mitt spel som fortfarande går under namnet "Kadettspelet" fyller dina krav rätt bra också. Även om det är inställt på att utspela en historia under 7 år.

Necross

Swashbuckler
Tycker det var rätt att inte tipsa om ditt eget spel, om det är outgivet :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja, det gick ju att spela på GothCon sist så, helt bakom stängda dörrar lever det ju inte. :)