Nekromanti Er favorit-illustratör är...

solvebring

Superhero
Peter Bergting!
Kolla i hans galleri via länken om ni undrar varför.
Kort och gott, han är inte bara grymt skicklig på att teckna, men hans sätt att färglägga... Jag älskar hans sätt att arbeta med färger, det finns liksom liv i dem och ljuset och färgerna i hans bilder tilltalar mig alltid. Mycket intressant är också hur han kan säga en hel den med ljus och nyans i sina enklare laveringar. De som äger Vildhjarta kan ta en titt på det. Sköna bilder, indeed.

Sedan har vi ju Lukas Thelin också.
Varför?
Ja, han känns alltid så nyskapande, hans stil är hans egen och - vilket man väl kan se - är de häftiga idéerna och uppläggen till bilderna också egensinniga och nyskapande. Dock, återigen, är det färger och ljus som jag gillar mest. Thelin har alltid en väl utvald "färgdskala" på sina bilder, de har lyster och de tilltalar direkt. Underbar illustratör!

Big Marco

Läskig
Re: Välanvändning

Lexx said:
Kort och gott: Gary Chalk

Han lyckas att fånga en viss barnslig sagostämmning i sina illustrationer samtidigt som dom kan vara mörka och ganska så dystra. Skulle kanske skriva läskiga också, men... ja... nä...

Han är helt enkelt bäst. :)
Medhåll! Han är oerhört skicklig på att få in det obehagliga i sina bilder. Lite som Alf Svensson också lyckas med. Det är alltid något "off" eller "slightly disturbing" med hans bilder.

Big Marco

Läskig
Poseur said:
Kim Vässmar för att han har dragit upp eon till nya höjder tack vare hans illustrationer de senaste åren.
Han kanske inte är den tekniskt skickligaste men han fångar eonkänslan perfekt.

Annars illustrattörerna till Noir är också bland mina favoriter(kommer inte ihåg namnen just nu bara)
Kim är duktig på stämning och närhet. Me like.

Noir illustrerades av Alf Svensson och Michael Gullbrandson, och vapenillustrationerna gjordes av Patrik "Blaren" Hultén.

Angus Osprey bilder är helt fantastiska. Jag har länge övervägt att köpa på mig i princip allt som de har gett ut men det skulle bli rätt snordyrt.

Så jag instämmer !

Ymir

Liten kantbaron
Tyvärr är 'Age of Tamerlane' utsåld och out of print. Jag kan bara hoppas att förr eller senare hitta den på ebay eller motsv.

- Ymir, beklagar sig lite