Er favoritskurk från Film/TV, och hur ni skulle göra denna i Fantasy-DND?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Cybot;n339533 said:
Inte min favoritskurk, men det du behöver för att återskapa the Black Fox i DnD är...Bard.
Det här är rätt fantastiskt. En av sakerna på min lista över grejer jag behöver är en karismatisk banditledare, med ett magiskt svärd som ger dem lite coola förmågor.

Och jag tror att svarta räven just gett mig allt jag behöver där =)

Tackar!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Lite dålig på DnD, men det har ju nyss varit nyår så Brian Guilbert alternativt Ivanhoe beroende lite på hur du ser på filmen.

Ulfgeir

Swashbuckler
Från NeverWhere finns you ängeln Islington och hans medhjälpare.. Ängeln i sig skulle jag sätta som en Lawful evil aasimar paladin (ja, jag vet att det inte är ok enligt reglerna med lawful evil)

Leon

Leo carcion
BiobunkerVII;n339550 said:
Lite dålig på DnD, men det har ju nyss varit nyår så Brian Guilbert alternativt Ivanhoe beroende lite på hur du ser på filmen.
Om du är en av våra backers (Kopparhavets hjältar) kan du hitta en liten Ivanhoehomage i den nysläppta betatexten...

Staffan

Myrmidon
Ulfgeir;n339552 said:
Från NeverWhere finns you ängeln Islington och hans medhjälpare.. Ängeln i sig skulle jag sätta som en Lawful evil aasimar paladin (ja, jag vet att det inte är ok enligt reglerna med lawful evil)
D&D5 har inget problem i sig med onda paladins, men de Eder som finns i Player's Handbook blir svåra att kombinera med att vara Lawful Evil (eller ond över huvudtaget). Det skulle dock fungera ypperligt med Oath of Conquest från Xanathar's Guide to Everything.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Frank Underwood i House of Cards. Äkta sociopat som manipulerar alla helt hänsynslöst för att själv ta makten.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Jag sitter förövrigt och följer HBO-serien "Succession" just nu om ett världsledande familjeägt mediaföretag och striden mellan syskonen för att ärva VD-posten efter sin äldre far.

Tror det här hade gjort sig fantastiskt i en fantasy-miljö där konung, drottning och särkullsbarn för en hänsynslös kamp om makten över kungariket. Oheliga allianser, otrohet, förräderi, dråp och fullskaligt krig mot lystna grannländer.