Fenix. Tror ni att någon kommer att skriva om gamla nummer om Fenix tio år efter att tidningen har gått i graven?
Jag skulle inte läsa om det 10 år efter att den gått i graven, kanske någon gång när jag var i en väldigt nostalgisk sinnesstäning.
Fenix för mig är mest ett sätt att bli matad med nyheter inom en hobby jag gillar - Spel.
Det jobbet tycker jag den gör jäkligt bra dock, det är artiklar som passar mig och det täcker in mitt ganska heltäckande intresse för spel (roll-, kort-, bräd-, dator-, tv-, figurspel). Jag vill ha den typen av korta artiklar och översikter för att lätt kunna läsa något mellan studier, jobb och faktiskt spelande.
Jag har en prenumeration, har (nästan) alltid haft en prenumeration och kommer fortsätta ha en. Däremot läser jag sällan om tidningen när jag väl läst det som intresserar mig, utom möjligen när jag använder äventyr, äventyrsplatser eller andra artiklar som jag tycker mig ha nytta av i mitt spelledande.
Birger har en och annan fullträff också, kanske skulle det vara något jag nostalgiskt skulle kunna småskratta åt 10 år efter Fenix lagts ner.
---------------------
Vad är er relation till Fenix?
Fenix började egentligen släppas när mitt spelintresse hade utvecklats till ett intresse som jag la ner mycket tid på, tidigare hade det bara varit sporadiskt figur-/brädspelande, lite levande rollspel och mestadels datorspel. Den kom helt rätt i tiden för att jag skulle hoppa på fenixtåget och fortsätta åka.