Nekromanti Era bästa inlägg

Troberg

Sinister eater
Visa inlägg är man bara nöjd med, man känner när man trycker "Fortsätt" att det här blev bra. Det är inte alltid så att andra märker att de är bra, men själv vet man.

Så, dags att folk slår lite på sin egen trumma. Vilka är era egna favoritinlägg? Vad är det bästa ni gjort?

Mina favoriter:

Trobergs Dogmautmaning
Jag hade ingen som helst aning om att det skulle slå rot som som ogräset i min trädgård. Jag kände på mig att det var en bra ide, men väntade mig att på sin höjd en handfull eldsjälar skulle nappa. Jösses vad jag hade fel! Det startade en veritabel kult och helt plötsligt hade Trobergs Dogma blivit ett begrepp och jag hade gått från en bekvämt okänd nolla till någon som som till och med blev intervjuad i olika sammanhang. Nästan lite skrämmande...

Trobergs skräcktips
Egentligen ett hopplock av tips kring skräckstämning som jag plockade ihop från ett antal olika inlägg jag gjort. Jag gillar det dels för att det är bra tips som jag är nöjd med, men också för att det var väldigt givande för mig att skriva. Jag var tvungen att sätta mig ner och analysera vad som gör skräck skrämmande, och under den processen fick jag många uppenbarelser som jag inte tidigare insett.

Skräck tills det inte är skoj längre
Utbrytning av ett infall jag fick om skräckens natur i en annan tråd. Det är intressant för att jag försöker se bortanför den accepterade skräcken, den spännande-otäcka skräcken till den mörka, hemska-otäcka skräcken. Jag är också nöjd med inläggets form, hur det gradvis byggs upp med en rytm man faller in i och rycks med av, något som skedde helt oplanerat (inlägget skrevs väldigt fort). Får jag ork någon gång ska jag renskriva det till en längre essä.

Rollspel och icke-Euklidisk geometri
Ett sorgligt förbisett och underskattat inlägg där jag försöker reda ut realism kontra trovärdighet. Det är möjligt att folk trodde att det var krångligare än vad det var beroende på att jag valde teoretisk matematik för att exemplifiera med, men det är ett mycket träffande exempel och man behöver egentligen inte kunna så mycket matematik för att förstå det. Om inte annat så är det synd att en framstående matematiker som Nicolai Ivanovitch Lobatjevsky skulle falla i glömska.

Krille

Super Moderator
Darwin 2.0 är ett inlägg som jag faktiskt är riktigt toknöjd med. Det kändes som att jag höll på att skapa något som verkligen var riktigt unikt, en icke-övernaturlig skräckrollspelsmiljö med verklig "skrämma skiten ur spelarna"-potential.

Jag är hyfsat nöjd med vanan att slänga ut lägesrapporter på Rävsvans-forumet då och då. "Veckans skryt" är mest en kul grej i ungefär samma anda. Jag tänkre inte länka till någon av dem - sök på "Lägesrapport" eller "veckans skryt", så hittar ni nog nåt!

Och trots den senare otrevliga tonen så blev Emmerdale: The Eternal ett riktigt trevligt inlägg, som resulterade Aki, i en trefaldig Dogma-vinnare och ett riktigt omtyckt och kul litet spel. Jag får se till att göra klart Aki Extended eller Aki 2 eller vad det nu ska heta, så att jag får med mig nåt kul till BSK (det blir en låååång helg).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
De bästa inläggen tycker jag är de som leder till debatt, oavsett om den håller med mig eller inte. Om debatten och kommentarerna dessutom skulle råka ge mig nya idéer är det ännu bättre.

Fritt magisystem
Ett inlägg om magi, som, tack vare de kommentarer jag fick, resulterade i det modifierade magisystemet till Millennium.
Vapenbilder
Ett inlägg där jag lärde mig att jag är nästan ensam om min åsikt att bilder på vapen är trista.

Sedan har vi ett mycket tidigt debattinlägg som var en kommentar angående Susanne Ljungs korkade krönika i Expressen.
Vad säger hon egentligen?

Och naturligtvis inlägg nummer tusen där jag presenterade den förbättrade versionen av Millennium:
Millennium=1000

/tobias

Johan K

Gammal & dryg
Lite generellt svar..

För min del så är jag ganska nöjd med e gånger som man har hjäpt någon som är ner förvirrad än en själv & fått ett tack efteråt. De inläggen är iaf jag ganska nöjd med. :gremlaugh:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vitulvs vassaste

Bra jävla tråd. Den här kommer att sysselsätta folk länge, särskilt som man kan leta upp de andra forumiternas godbitar och förundras över vilken bra skit folk skriver ibland.

Några av min bästa:

Låt oss skapa en värld! var ett svinbra inlägg. Inte för att det var så skickligt skrivet, men det engagerade forumet länge och väckte skön skaparlusta hos folk. Jag brukar än idag sitta och förundras över vilket ballt samspel jag och Krille hade i den tråden. Det var berusande vackert.

Vreder var också nice. Mest för att jag fick oförtjänt mycket beröm av Rising Mitt självförtroende sväller till löjliga proportioner när jag får beröm av någon jag själv respekterar. Skön tråd över huvud taget, även om den började med ett skitinlägg. Det blev någon sorts utmaning att göra den tråden till en höjdare, samtidigt som jag och Ris tävlade om att skriva bäst grejor.

I den här tråden spånade jag vilt och kom på riktigt sköna äventyrsupplägg som jag sedan spelledde mästerligt väl. Kanske den roligaste minikampanjen jag kört någonsin. Även i den här tråden dök det upp sköna ideér till samma kampanj. Jag känner nästan skyldighet att skriva ihop allting till ett äventyr och släppa som pdf.

Världsböcker suger! var ett av de sannaste statements jag någonsin gjort. Och jag kan bara kallat konstatera att alla som sade emot också sög, eller åtminstone hade fel.

Ajuste, det här var också rätt bra. Jag tycker om att skriva det alla andra tycker, även om de inte vågar/kan höja rösterna själva.

Mitt sämsta:

Mitt tusende inlägg är i särklass den sämsta skit som skrivits. Sentimentalt och fånigt på alla sätt och vis. Jag tycker fortfarande att det är pinsamt att läsa det. Lite som den där jobbiga snubben som är "ens bästa vän" på fyllan. Typ. *brrrr*

/Vulf

Rising

Vila i frid
The best of the semst:

Jag tycker alltid att det senaste jag skrivit är bäst, medan jag mest skäms över allt gammalt. Men okej... Dessa inlägg står ut från mängden, antar jag:

En Studie i Skräck är ett väldigt gammalt inlägg (vilket bl.a. syns på att jag skriver citationstecken runt "rälsa", då det var ett ganska nytt och ovant begrepp på den tiden), och en av mina första inlägg som jag tycker upplevs som "Risingskt": Introduktionen, teoriserandet och mellanrubrikerna...

Jag tycker dock att det är synd att så få intressanta saker skrivits om just skräck i rollspelsmediet efter det inlägget; det mesta som folk skriver kunde vara saxat från film- eller romanvärlden, eller så är det en massa blaj från någon jeppe som pluggat för mycket psykologi och tittat på för få monsterbilder.

Nå, det inlägget skulle jag gärna vilja spinna vidare på i en artikel...

När jag skriver "Risingskt" tror jag att många tänker på inlägg där jag stampar ner fårskallar i dyngan. En av mina favvosar är den här där jag visar att alla som använder Erfarenhetsregler för "trovärdighetens" skull är antingen grundlurade eller bara allmänt blåsta. Det är från det inlägget som liknelsen "rollspelens blindtarm" ursprungligen kommer från, vilket jag vid ett senare tillfälle använde som inläggsrubrik. I den diskussionen (en typisk Risingdiskussion, den också (=allt intressant i tråden är antingen skrivet av mig eller till mig)) så skrev jag om Kalle, Hobbe och skolornas betygsystem , som (även om den har ett par barnsliga guilt-by-nazi-association-tendenser) är mig väldigt kär. Där började min desillusionism på allvar.

Jag slutförde sedan pratet om Erfarenhetspoäng en gång för alla i detta inlägg, men vid det laget hade tiden sprungit ifrån Risinginläggen och den gången kom det inga stormande reaktioner. Jag önskar att jag hade kunnat få med de poängerna i mina tidigare inlägg, på den tiden då folk fortfarande brydde sig.

Ett inlägg som många brydde sig om, och som på ett (lite) orättvist sätt har kommit att representera mig på forumet, det är aversion- och resignation-inlägget (det handlar om att CoC är ett skitspel). Det är en rolig tråd att läsa, eftersom jag tycker många av svaren är helt miffo (annars är det ju oftast jag som skriver de miffiga sakerna), och rätt spännande också. Jag är fortfarande förvånad över att det inte blev ett vilt flamewar mellan mig och Ghoulz. Han var the bigger man och räddade den diskussionen.

Jag är ju aldrig the bigger man; utan alltid den gemene, den som muckar, den som är populistiskt publikfriande eller lömskt manipulativ. Därför gillar jag ändå detta inlägg i min och Rosens gamla megagnabb. Ingen som deltog i den tråden gjorde bra ifrån sig, men där var jag för en gångs skull inte den som hade de urvattnade argumenten, den inskränkta attityden eller den barnsliga argumentationstekniken. Förresten, på tal om korkade inlägg: En personlig favorit är den jag själv skrev i spel/lek-tråden: När hela diskussionen (en av de värsta kvasi-diskussionerna i forumets historia (varenda medverkande framstår som en riktig pajas när man tittar tillbaka)) var över och ingen längre brydde sig, då postade jag ett inlägg med versaler i rubriken: "LÖSNINGEN OM SPEL, LEK OCH GAME"; precis som om jag hade ställt mig upp på katedern i ett klassrum för att säga något skitsmart med hög röst som skulle få alla att utbrista "aaaah! åååååh! jaaaaa!" Snacka om självgodhet. Liksom; jag skriver: "Så om någon söker upp den här tråden i framtiden kan de titta på det här inlägget och få svar på hur det egentligen ligger till."

Grejen var bara att det jag skrev i inlägget var rena löjan. Ha ha ha! Utan tvekan ett av de mest ofrivilligt komiska inläggen någonsin. Det enda som är tråkigt är att läsa eländet, för det är långrandigt som fan. Hela tråden är ett riktigt lågvattenmärke i forumets historia. Se själva

Medveten komik, då? Tja... Det är svårt att peka på något man själv skrivit och säga "kolla, vad rolig jag är!" utan att framstå som den tråkigaste personen i universum, men för sakens skull, så gick jag ändå igenom några av mina försök till att vara rolig och länkar till dem här. Jag tyckte alla var jätteroliga när jag skrev dem, numera tycker jag att några är astrista. Jag spyr ur mig dem här så får ni bedöma själva:
Astrist: Rising dissar Eon
Astrist: Rising dissar Eon, Rage och Gurps
Astrist: Rollspelens historia
Astrist: Smutskastning
Rolig: Saturday Night Fighting
Rolig: Crom och Gorthax
Rolig: Den vanliga Risning

Vad finns det för konkreta, begripliga höjdpunkter då? Tja, Pookafiktum , förstås, Duellito (dels exempelstriden mot Arvidos och dels bomben på spelforumet) och kanske Kortspelsarkivet . Men nej, det är inte de konkreta grejerna som är mitt esse. Jag är bättre när jag bara rör mig i teoriernas land. Det är kanske därför som det här inlägget om Berättarmedel är det som jag själv är (åtminstone i nuläget) mest förtjust i.

Jag gillar "dubbelinläggen" också:
Spel och Skådespel
Transparent och Dunkel spelstil
Skådespeleri och Samförfattande
Upptäckar- och Konsekvensrollspel

De skrevs ungefär samtidigt, och bildar en svit som markerar tiden då jag tydligt gick ifrån att skriva brandtal om friformandets förträfflighet till att se fördelarna med båda sidor av varje ställningstagande/konflikt inom hobbyn. Vill man vara elak så kan man säga att de markerar slutet på den tidsperiod där jag skrev engagerande inlägg.

Ett sådant inlägg som jag fortfarande tycker är aktuellt är detta , där jag visade att alla som använder termen "skräckrollspel" som någon sorts magisk kvalitetsmärkning i själva verket urholkar hela rollspelshobbyn. Den diskussionen påminner rätt mycket om tråden där jag menade att man inte har någon annan anledning att säga "animé" istället för "mangafilm" i offentliga sammanhang än om man är ett fåfängt fullblodspucko. Det intressanta med dessa trådar var inte mina inlägg, i själva verket var de rätt framjäktade och det tog lång tid innan jag fick fram mina poänger. Det intressanta tycker jag är att ingen ens försökte hitta på något intelligent motargument.

Det är inte ofta jag kräver att folk måste lyssna och förstå vad både jag och de själva egentligen säger, utan oftare så stövlar jag bara in och försöker vara så övertygande som möjligt. När jag pratade om Riktighet och Uppriktighet (som endast till ytan påminner om "dubbelinläggen" ovan - det här inlägget är ju ett rent propaganda-inlägg) så syntes det tydligt.

Lyckligtvis handlar det inte alltid om att jag ska vara ball, duktig och smart, att jag ska börja på konstiga mekanismer som knappt ens jag själv förstår, eller att jag ska verbalhacka keffon som uppvisar fårskalletendenser. Ibland skriver jag nämligen bara inlägg för att jag vill dela med mig av min kärlek till spel. En del av dessa inlägg är fina, och särskilt gillar jag det här som handlar om papperssvalor .

Förhoppningsvis blir det mer sådana i framtiden, och mindre trams.

/Rising
som postade mååånga inlägg. Inte för att jag skriver fler bra inlägg än ni andra, utan för att jag oftare läser mina egna gamla inlägg och därför såg en chans att göra mig själv en tjänst och länka till dem så att jag enklare kan hitta dem i framtiden.

Targon

Hero
Targons ljuva minnen

Nja, jag anser mig nog inte ha skrivit något riktigt bra inlägg. De flesta av mina inlägg är antingen småkorkade frågor, ofärdiga reflektioner eller fåniga sociala experiment. Men det är klart att man har en del "trevliga" ( :gremcrazy:) minnen från forumet. Naturligtvis kan man ju dra upp den berömda Götterdämmerung-tråden, men det bör nog förlöpa några år innan vi får distans till den.

Däremot vill jag lyfta fram ett tre år gammalt inlägg som jag faktiskt fortfarande står för och där jag på vanligt Targon-vis kritiserar den ohämmade användningen av engelsk terminologi i rollspel som exemelvis D&D i spelsessioner med svenska rollspelare. (Jag vill också passa på att lyfta fram Rosens svar på detta inlägg. :gremgrin:) Ja, hela tråden är överhuvudtaget väldigt intressant. :gremwink:

Man får ju nästan en liten nostalgisk tår när man tänker tillbaka...

Bunny

Crazy like a fool
Nä, va taskigt!

Jag har ju redan hunnit posta min lista. Däremot var min utgångspunkt lite annorlunda då - jag valde endast de inlägg som kunde beskriva min utveckling på forumet som forumspersonlighet. Jag valde alltså bort flera inlägg som jag personligen har mer behållning av.

Sen slog det mig faktiskt - vilken taskig kvalité jag håller. Jag brukar belöna mitt ego ibland genom att tänka att "skönt att jag kan skriva så bra", men jag vet inte egentligen - felprocenten är alldeles för stor. Dessutom lyser ofta bristen på substans igenom, för jag vet sällan vad jag skriver om. Jag känner mig platt och plump i jämförelse med vad andra har att erbjuda.

Så när jag tittar tillbaka på min forumsnärvaro så är det egentligen bara ett inlägg som jag tycker sammanfattar allt det ett bra inlägg ska ha. Jag har inte läst det sedan det postades (och jag kommer säkerligen irritera mig på någon aspekt i mitt språkbruk då, nu när jag läser det igen), men där fick jag med en gnutta humor, lite tankegångar och en hel del entusiasmerande. Precis så ska det vara. Tillåt mig presentera mitt enda inlägg om cricket. <font size="1">(2 minuter senare: guuud, vilket dåligt språk jag använde på den tiden...)</font size>

Annars har det varit alldeles för mycket flum, dravel och tomma argument från min sida. Mina brister har kontroll över mig och inte tvärt om. Jag har svårt att motstå impulser att lägga in sådant i mina inlägg nämligen. I bästa fall blir det småroligt, allt som oftast blir det dock något andra forumiter nog helst skulle slippa.

Jag skulle kunna presentera två riktigt dåliga och avskyvärda inlägg för att lägga ytterligare tyngd bakom min poäng, dessa är de enda jag kan komma på som verkligen platsar i mitt Hall of Shame:

Här låter jag helt omotiverat mitt egna dåliga humör gå ut över en annan part. Jag har varit väldigt självkritisk mot att jag lät det hända.

Har man väl läst detta inlägg så kräver det egentligen inte mycket mer motivering. Vad sysslar jag med egentligen? Jag slår ner som en asgam och fullkomligen vältrar mig i självgodhet. Jag är arrogant och föraktfull, och då spelar det ingen roll om hur pass mycket rätt jag har. Detta inlägg har jag kommit att ångra mer och mer över tiden. Det är ett fullkomligt idiotinlägg, skrivet av en fullkomlig idiot.

Ska jag satsa på några personlig mål framöver så är det att bli snällare och ödmjukare, då kanske jag återigen får chans att matcha känslan efter att ha skrivit om cricket - mitt första (och enda) kompletta inlägg. Nu ska jag dock försöka sluta med min ständiga självanalys.

Slutligen har jag fått lust att kommentera era andras val, och som jag tidigare nämnt vet vi nu vad som sker då:

Troberg: "Skräck tills det inte är skoj längre" - det här är en väldigt intressant och tänkvärd tråd, jag ser den nog som den främsta av dem du nämner ("Trobergs Dogmautmaning" tävlar egentligen inte i samma gren). Konstigt nog tilltalade den mig inte när den väl var på tapeten.

Krille: ingen av de inlägg du länkar till betyder egentligen någoting för mig. De känns ointressanta. Däremot så är det inte konstigt att du väljer inlägg som betytt mest för dig personligen. Oj, vilket intetsägande och diplomatiskt svar det här blev.

Vitulv: det sista du nämner ("Ajuste, det här var också rätt bra. Jag tycker om att skriva det alla andra tycker, även om de inte vågar/kan höja rösterna själva.") räknar jag nog som ditt absolut sämsta. Jag antar att vi har en ganska radikalt olika syn på hur man handskas med sådana problem, för jag ska inte räknas in bland dem du anser dig representera. Ditt inlägg var nog det första som fick mig upprörd på forumet, men jag ser inte detta som ett problem annat än när de konkreta fallen dyker upp.
De andra inläggen du nämner håller absolut toppklass och jag önskar ofta att jag var mer som dig. När det kommer till berättande och inspirerande då - jag vill undvika att säga emot mig själv. :gremsmile:

Rising: "Ett inlägg som många brydde sig om, och som på ett (lite) orättvist sätt har kommit att representera mig på forumet, det är aversion- och resignation-inlägget (det handlar om att CoC är ett skitspel)"

Jag får ursäkta mig här. Det har ofta känts alldeles för lätt att göra det, så det har blivit så mer än en gång nu. Jag är mest glad över att jag slapp fler minuspoäng den här gången.

"Astrist: Rising dissar Eon"

Hmm, den dissen klassar jag lite som min ninjadiss ovan. Det är inte så kul att ge sig på någon som inte har samma möjligheter att svara för sig själv. Lika villkor är bäst. Bra att du klassade den som "astrist", men i ett annat sammanhang vore den betydligt roligare.

"Astrist: Smutskastning
Rolig: Saturday Night Fighting"

Lite lustigt att Herr Nils är centrum för båda, men dessa är de enskilt roligaste inlägg du mäktat med. Som jag ser det.

Nu tror jag att jag ska avrunda detta inlägg. Ja, det ska jag.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inåtvänd betraktan

Jag minns inte många av mina inlägg, och de jag minns är de sarkastiskt elaka som jag skrivit några av under årens lopp. Annars har jag inte lämnat något bestående intryck på något forum. Det är inte heller något som jag eftersträvar eller som faller sig naturligt för min del. Jag skapar inga egna världar, jag bygger inga egna regelsystem, jag är ingen personlighet. Ett inlägg vill jag dock länka till nämligen det som jag skrev om "Fantasy och klasser". Idén bakom tråden har jag funderat ett bra tag på och den passar bra ihop med min historikerbakgrund. Att sedan tråden fokuserade mer på människosyn och spelbalans är beklagligt, men så blir det allt som oftast.

Det som kan väcka en slags barnslig stolthet hos mig är inte inlägg utan när jag skriver artiklar, skapar kampanjbakgrunder och tänker ut smarta små detaljer som kan stoppas in under rollspelandets eller artikelskrivandets gång. Min kreativitet och mina främsta alster är som regel reserverad för andra platser än wrnu. Det hindrar mig dock inte ifrån att önska att jag faktiskt någon gång kunde skriva ett inlägg frustande av inspiration, upptäckarlusta och självbelåten skaparglädje. :gremsmile:

Bara för att bidra med någon form av perspektiv och inte bara en massa betraktan kring personen walium så tänkte jag lista några andra forumiter vars inlägg väcker känslor hos mig.

Han
Han är nummer ett. Man kan lita på att när man läser något av hans inlägg så är det välskrivet, genomtänkt och matigt. Håller alltid en mycket bra och jämn kvalité. Dessutom är han en mycket trevlig och sympatisk person även utanför forumet.

Vitulv
Det finns en grupp forumiter som fyller mig både med glädje och inspiration men också emellanåt med sorg och vrede. Oftast är de som bäst på sitt hemmaforum men benägna att spåra ur på övriga delar av wrnu. Ett typexempel är Vitulv, forumets egen Trudvangutforskare. Han är underbar när hans skaparlusta griper tag i honom och hela forumet smittas, men det är inte lika kul de dagar då han är tjurig och tvär. Även om han alltid är ärlig vare sig han är arg eller glad.

Rising
Alltid läsvärd äve om jag inte intresserar mig för samma saker eller orka spekulera lika abstrakt som honom. Ett ostyrigt yrväder som av någon anledning håller sig borta ifrån alla forumträffar. Kanske för att odla myten om sigsjälv?

Dante och Magnus Seter
För att de är trevliga, pålästa, ödmjuka och för att jag blandar ihop dem. Man kan lita på att de skriver vettiga saker nästan oavsett hur inflammerad en diskussion kan vara. Dessutom arrangerar de sådana trevliga saker som DanCon. Bara det är värt en oändlig massa pluspoäng. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Addendum

Jag skulle vilja lägga till att Bearnie, Feuflux, Yassilus och alla andra coola katter som närvarade vid den inofficiella mini-forumträffen i Linköping under fredagen är värda alla respekt och tusen kramar, sådetså. Peace out.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Vitulvs vassaste

Jag tycker om att skriva det alla andra tycker

Well, räkna ut mig om du menar inläggen där du skäller ut ovana och försvarslösa nybörjare för att förstärka din alfahanne-position. Jag läste igenom den tråden och det enda positiva jag fann var Bearnie's inlägg. Nej, om det är såna inlägg du menar vill jag verkligen inte tillhöra "alla", och just det inlägget borde stå i listan över dina sämsta, om du frågar mig...

De andra inläggen är jävligt bra, dock, jag skulle vilja gå så långt som att utnämna dig till en av forumets mest kreativa trådstartare.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Haha! Alfahanne? [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Äsch! Den här gamla trasan …

»Dante och Magnus Seter
För att de är trevliga, pålästa, ödmjuka och för att jag blandar ihop dem. Man kan lita på att de skriver vettiga saker nästan oavsett hur inflammerad en diskussion kan vara. Dessutom arrangerar de sådana trevliga saker som DanCon. Bara det är värt en oändlig massa pluspoäng.«

Oj! Den här komplimangen har jag helt missat. Tur att jag är så fåfäng att jag med jämna mellanrum söker efter inlägg som innehåller mitt användarnamn.

Lycan

Hero
Jag är mest stolt över de gånger jag lyckats vara tålmodig, pedagogisk och vänlig mot förvirrade nybörjare på Eon-forumet. Det är liksom en grej som är helt unik med mig.

- Lycan

entomophobiac

Low Prep High Play
Hmm. Jäkligt bra fråga, och det är intressant skur inlägg som folk svarat med redan nu. Själv har jag nog ett inlägg, eller snarare en serie inlägg, som jag är som mest nöjd över, och det är min och HV Mörkrids diskussion om en av mina kampanjer. Alltså den här grejen, med fortsättning.

Också tråden om mystik och legender är jag nöjd med, eftersom den givit mig en del.

Annars? Jag minns ärligt talat inte. Andra människors inlägg som jag uppskattar är följande...

Saker och ting som diskuterades i Lexx tråd om rymdfart; alltså denna, är en jag haft nytta av och... tja en hel massa andra.

Rickard

Urverk speldesign
Jag skulle nog kunna göra en lång lista över inlägg.. Har den tendensen att jag inte vill glömma saker.. Därför ogillar jag sådana här trådar.. Därför har jag dragit på svaret (som inte finns då det aldrig, i min mening, kan bli fullbordat)..

Ett av mina inlägg som jag tycker bättre om är den första "artikeln" i min ofullbordade artikelserie.. Den hade allt jag tycker kvalificerar ett bra inlägg.. Många vinklar, inspiration till andra, lite nytänkande, personligt skriven och ett bra språk..

Jag gillar inlägg som för in något nytt på forumet eller inlägg som genomsusas utav en solid genomtänkthet.. Mitt magisysteminlägg gillar jag bara därför.. Allt jag egentligen gjorde var att jag sammanfattade 3 års tänkande och filosoferande över DoD:s magisystem i ett inlägg och kompletterade allting med en bild..

Jag gillar även när jag tycker jag själv totalkrossar den andre retorisk, något som jag bara gjort 2T3 gånger.. Jag blir alltid överlycklig när formuleringar i huvudet ploppar upp i samma takt som Duracellkaninen stampar takt till Scooter och jag ser alla öppningar som den andre har lämnat.. Alla logikhål som jag kan täppa till för att täppa till den andre.. (Jag kan säga att jag var trött på forumet i en vecka efter den otroligt jobbiga tråden och att jag då tröttnat märktes i min signatur i ett av svarsinläggen)

Jag gjorde en ny grej med en liknelse en gång som jag tyckte var skitfinurlig och jag skrattade över hur roligt jag gjort min liknelse när jag skickade iväg det.. Synd bara att den andre inte tyckte det.. Han tyckte till och med att jag skulle be om ursäkt..

Men... det är ju bara nya inlägg här.. Ja, det är faktiskt också en anledning till varför jag ogillar den här tråden.. Jag har glömt bort mina gamla trådar.. Jag får väl anstränga mig och komma på en gammal tråd, då..

Jag gillar också när jag floodar en trådmakare med förslag (eller länkar).. Jag har normalt svårt att föra mig i skrift, men när jag väl brinner för något så kan jag få iväg en ansenlig textmängd.. Det är roligt för mig att göra detta av två anledningar.. Dels så hjälper jag en annan och kan känna mig lite stolt över att personen kanske bara behövde min hjälp.. Dels så inser jag att jag fortfarande har lite fantasi.. En fantasi som jag trodde mig gått förlorat i åratal..

Här är ett inlägg som var det längsta (och nästan också det roligaste) som jag skrivit.. Observera "var", för jag tror det slogs utav det här inlägget.. I längd då, för inlägget var inte roligt att skriva och det märks i texten..

Jag vet inte.. Jag gillar väl även de inlägg då jag gett positiva kommentarer i förbigående..Det är lätt för mig att göra och betyder mycket för personen som läser det.. Jag hoppas att det blir mer sådant på forumet.. Att folk välkomnar andra till forumet tycker jag också är skönt att få se.. Jag har väl gjort det 16 gånger själv..

Synd att "Lilla Ego" är "upptaget" som forumsepitet.. Jag kände mig som ett när jag skrev det här inklägget och skulle ha haft det i signaturen..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som även gillar de inlägg han gjort där alla har sagt samma saker och sedan har han gått in och sagt något från en helt annan vinkel

Troberg

Sinister eater
Jag har normalt svårt att föra mig i skrift
I så fall döljer du det bra. Jag har alltid sett dina inlägg bland de mest vältaliga.