Härliga filmer! Mina favoriter är följande:
Miraklet i New York (1947) - En väldigt rolig och varm film. Dessutom både en julfilm och en rättegångsfilm, fantastisk kombo!
A Christmas Carol (1938) - Egentligen är versionen från 1984 min favorit men denna version har fått alldeles för lite kärlek. Julkänslan är på topp med fantastiskt fina miljöer och Reginald Owen gör en fantastisk tolkning av Ebenezer Scrooge, det är faktiskt versionen som inspirerade till Disneys Scrooge McDuck.
Klaus - Håller helt med om vad som sagts innan, en amazing film på alla sätt och vis! Hade inga som helst förväntningar första gången jag skulle se den och fick en riktig klassiker! Storyn är ju egentligen inte ny på något sätt, men utförandet är riktigt bra!
Batman Returns - Denna är ju lite som Die Hard, det vill säga tveksamt om den är en julfilm. Men för mig är den det i alla fall, och den bästa Batmanfilm som gjorts!
Joyeux Noel - Gripande film om en spontan vapenvila på julafton under första världskriget. Gillar filmer som belyser människors goda sidor, framförallt i tider som dessa!
Sunes Jul - Det här är ju egentligen fusk då det inte är en film, utan en julkalender. Men den är för bra för att inte ha med på listan! Har som årlig tradition att ha på denna i bakgrunden när jag bakar pepparkakor.
Karl-Bertil Jonssons Julafton - Kranks motivering var så bra att jag hänvisar till den!