Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
+1 på The Muppet Christmas Carol! Absolut viktigaste julfilmen!
Bästa julfilmen, bästa mupparna-filmen, vågar nästan påstå att det dessutom är Michael Caines bästa roll.+1 på The Muppet Christmas Carol! Absolut viktigaste julfilmen!
Plus ett på The Snowman! Walking in the Air är helt fantastisk.
The Snowman. Ingen dialog som behöver översättas, bara att se med de små som den är.
Fint tecknad. Mysigt äventyr och så sången Walking in the Air som Nightwish senare kom att göra en känd cover på.
Jag kollade faktiskt på dessa i dagarna och kan väl kanske inte rekommendera dem som julfilmer längre. Skön sagostämning om man filtrerar bort all lågbudget-ämnen.The Lion, the Witch and the Wardrobe (BBC-serien)
Prince Caspian and the Voyage of the Dawn Treader
Åh, hur kunde jag glömma Gremlins, ser ju den varje år! Fantastiskt härlig julfilm!!!Och Gremlins såklart! Både julig, rolig och skräckig. Så fort jag hör Darlene Loves Christmas (Baby Please Come Home) tänker jag direkt på Gremlins. Yum yum!
Fanken, jag måste se denna en dag. När både Cineasterna och Netflix (och många andra) har den så har jag egentligen ingen ursäkt.Fanny och Alexander behöver få en till shoutout den också. Det känns larvigt att säga att ett mästerverk är väldigt bra men den är verkligen fantastisk. Gripande, varm, rolig, spännande och läskig. Rekommenderar femtimmars-versionen, som är uppdelad i kapitel, så perfekt att se några kapitel i taget.
Gör det, den är verkligen värd tiden! Skulle också säga att det är Bergmans mest lättillgängliga film – den har till och med ett pruttskämt!Fanken, jag måste se denna en dag. När både Cineasterna och Netflix (och många andra) har den så har jag egentligen ingen ursäkt.
Då tycker jag vi kan nämna Long Kiss Goodnight också. Jag har för mig att Geena Davis är utklädd till Tomtemor i filmens början. Och filmen som sådan är helt OK som jag minns den, pang-pang och explosioner.L.A. Konfidentiellt börjar på julen och är en av 90-talets bästa rullar. Inte superjulig men bra anledning att se om den.
Jag tar det att du inte har sett Sommarnattens leendeBergmans mest lättillgängliga film – den har till och med ett pruttskämt!
Jag nämnde den redan, det är som många av Blacks filmer en som utspelar sig på julen!Då tycker jag vi kan nämna Long Kiss Goodnight också. Jag har för mig att Geena Davis är utklädd till Tomtemor i filmens början. Och filmen som sådan är helt OK som jag minns den, pang-pang och explosioner.
Det är världens bästa oneliners i Long Kiss Goodnight. Än idag.Och filmen som sådan är helt OK som jag minns den, pang-pang och explosioner.
Ja se! Jag är uppenbart blind.Jag nämnde den redan, det är som många av Blacks filmer en som utspelar sig på julen!
Grym dialog. Ett annat exempel (från en film från 1996!):Det är världens bästa oneliners i Long Kiss Goodnight. Än idag.