Vår första spelledare i DoDs värld hade vissa bestämda åsikter om hur saker och ting skulle vara, något som han prackade på spelarna och deras stackars rollpersoner i finaste "SL har alltid rätt-stil". Här är några av dem:
Då man slår läger i vildmarken, delas alltid natten upp i vaktpass för rollpersoner och spelledarpersoner. Den stackars sate som får tredje vaktpasset råkar alltid ut för något obehagligt
Giftorm innan för kläderna, Nedslagen bakifrån, Trampar i en björnfälla o s v. Tredje vaktpasset innebär en orgie i sadism från spelledarens sida. Och det konstiga är att ingen av rollpersonerna "tillåts" se något mönster i det här...
Spelledarpersoner av kvinnligt kön sätter man sig inte på
Om en rollperson är uppstudsig och/eller nedlåtande mot kvinnor så kommer han att få spö. Även den minsta, spädaste varelse lyckas alltid fälla den störste erfarnaste krigaren till marken då han går över gränsen för vad hon anser vara lämpligt uppförande gentemot henne. En rollperson som bråkade med sin hustru om en petitess mottog en perfekt rundspark mot käken och fick återupplivas av gruppens främste helare. David Eddings kvinnor upphöjt till 10 ungefär...
Slår du för många perfekta slag råkar du illa ut i nästa strid
Du blir lätt för uppblåst om det går bra för din rollperson i strid, varför du som spelare sätts på plats av spelledaren. Din stackars rollperson blir den som får betala priset för din T20:s uppförande...
Varenda ord som du som spelare yppar utan att göra "time out" tecken med händerna säger din rollperson. Ingen pardon
Detta har orsakat många rollpersoners död...
Rättar du spelledaren så är du den förste att utlösa nästa dödliga fälla
Spelledaren har alltid rätt. Lär dig det, om du inte vill spendera spelmöten med att skapa nya rollpersoner...
Fjäsk och mutor till spelledaren lönar sig
Vill du göra din rollperson lycklig? Ge spelledaren din snickers...
Vilka egenheter hade era första spelledare? Hur mycket hade ni att säga till om som spelare?
Då man slår läger i vildmarken, delas alltid natten upp i vaktpass för rollpersoner och spelledarpersoner. Den stackars sate som får tredje vaktpasset råkar alltid ut för något obehagligt
Giftorm innan för kläderna, Nedslagen bakifrån, Trampar i en björnfälla o s v. Tredje vaktpasset innebär en orgie i sadism från spelledarens sida. Och det konstiga är att ingen av rollpersonerna "tillåts" se något mönster i det här...
Spelledarpersoner av kvinnligt kön sätter man sig inte på
Om en rollperson är uppstudsig och/eller nedlåtande mot kvinnor så kommer han att få spö. Även den minsta, spädaste varelse lyckas alltid fälla den störste erfarnaste krigaren till marken då han går över gränsen för vad hon anser vara lämpligt uppförande gentemot henne. En rollperson som bråkade med sin hustru om en petitess mottog en perfekt rundspark mot käken och fick återupplivas av gruppens främste helare. David Eddings kvinnor upphöjt till 10 ungefär...
Slår du för många perfekta slag råkar du illa ut i nästa strid
Du blir lätt för uppblåst om det går bra för din rollperson i strid, varför du som spelare sätts på plats av spelledaren. Din stackars rollperson blir den som får betala priset för din T20:s uppförande...
Varenda ord som du som spelare yppar utan att göra "time out" tecken med händerna säger din rollperson. Ingen pardon
Detta har orsakat många rollpersoners död...
Rättar du spelledaren så är du den förste att utlösa nästa dödliga fälla
Spelledaren har alltid rätt. Lär dig det, om du inte vill spendera spelmöten med att skapa nya rollpersoner...
Fjäsk och mutor till spelledaren lönar sig
Vill du göra din rollperson lycklig? Ge spelledaren din snickers...
Vilka egenheter hade era första spelledare? Hur mycket hade ni att säga till om som spelare?