Nekromanti Era små fjollegon...

Ceram

Hero
oetablerad

hur ofta refererar ni till er själva i tredjeperson egentligen? Man ser det överallt; i signaturer, i ämnesrader, i fina små historier om er själva.
Det var en jargong här i trakterna om att göra så och eftersom det såg mysigt ut hakade jag på... man måste ju följa Ymir ju, han är coolast på eonforumet (där jag började)...

Är ni så coola/häftiga/orginella i verkligheten som den forumspersonlighet ni gömmer er bakom?
Jag skulle aldrig vara cool/häftig/orginell varken på riktigt eller på internet. Det är en principsak...

Är rollspel irl med er den ultimata rollspelsupplevelsen?
Knappast, jag är långt ifrån en bra spelledare.

Är den forumspersonlighet ni har i grunden er själva, men med ytterligare självtillskrivna attribut som ni anammat för att passa bättre in i olika sammanhang?

Är er forumspersonlighet endast en stereotyp bild av er verkliga person?
Jag har 399 inlägg i och med detta, jag har ingen forumpersonlighet, innan man har 500 inlägg finns man inte på riktigt...

Hur många inlägg hade ni gjort innan ni regelbundet började referera till er själva i tredje person?
Någonstans 10-100...

Hur viktig är er forumspersonlighet för er totala sociala föreställning av er själva? Skulle ni tappa förståndet om rollspel.nus server exploderade, eller skulle ni i er befrielse från forumets bojor förverkliga er själva och uppfylla alla era innersta drömmar, som forumets hämmande inverkan på ert självförtroende tidigare effektivt satt stopp för?
Jag hade min dator avstängd hela dagen igår, det gick bra. Men det blev många inlägg att läsa idag :gremcrazy:

/Ceram, tycker de flesta rollspelmakandetrådarna är tråkiga så han kommer nog inte ses som en seriös wrnunörd på länge...

Troberg

Sinister eater
Re: Tredje person

* och bara för att så återberättar jag den - som bonus i tredje person också: Krille stod post vid den där stranden. Vägen till förläggningen gick längs med sjön och vid den där stranden så svängde den upp mot tälten. Så nu ville i alla fall tjejerna bada, men eftersom de inte var beredda på att det skulle bli varmt eller badtillfällen så kom inga badkläder med. Och det var då de upptäckte att vpl Sundelin stod post med fin insyn över stranden... ehrm, vägen.

Så tjejerna knatade tillbaka till plutonschefen och frågade snällt om han kunde flytta på posten. Löjtnant Eklund tvärvägrade: "Nähäni, min post står där och håller uppkik över vägen. Tittar han ner på stranden så begår han tjänstefel eller ordervägran, för det är inte där som hans spaningsområde är! Dessutom finns det inga män eller kvinnor i försvaret, det finns bara soldater, så om soldat Sundelin fluktar på soldaterna Andreasson och Johanesson så är han fanimej bög! Är han bög, Sundelin!??"
"Eh, nej, löjtnant."
"Det är gott! Och ni två går och badar! Det är en order!"

Så soldaterna Andreasson och Johannesson fick lomma ner till stranden och bada, och Krille höll god uppsikt på stranden... ehrm, vägen.
Och vad innebär det då att Sundelin är enligt Löjtnant Eklund...

Morgoth

Swashbuckler
Nå nå, en trevlig bisak i sammanhanget är att man får ett häftigt forumsrykte.

Du är ju den forumit jag har drömt om flest gånger, så visst har du gett ett starkt intryck. Du är också den forumit jag har haft den mysigaste drömmen om (vi firade jul tillsammans). Så... uh...

Nämn en träff varsomhelst i landet, så är jag på, typ. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Busted!

"walium var försiktig, sympatisk och pryd, inte fräck och retsam (men han verkade vara ungefär lika jordnära dock)."

En alldeles lysande iakttagelse. Jag är överlag mycket mer aggressiv och påflugen på internet. Dessutom är jag mycket bättre på att vara elak eller ifrågasättande i skrift än i tal (på många sätt är jag alltså en typisk akademiker). Men både på internet och i verkligheten så är jag rätt så reserverad och sluten. Anförtror mig inte till vem som helst.
De forumiter som jag själv blivit mest förvånad över är Gardener, Pendragon och Zaphod. Gardener för att han var så mycket mjukare och snällare utanför forumet, Pendragon och Zaphod därför att de så helt annorlunda ut än vad jag hade föreställt mig. För övrigt tycker jag att Mogge är alldeles för stor. I min sinnesvärld är han fortfarande en liten 14-åring på 150 cm. :gremsmile:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vi, Wilper, känner oss inte träffade av tilltalet fjollegon.

Troberg

Sinister eater
Troberg intygar

Herr Nils, är helt och hållet en myt. Det kan alla som träffat mig intyga.
Japp, det kan jag intyga.

Han är mycket värre på riktigt.