Böckerna verkar vara total kongelerad avföring, iallafall; en uppradning av urvattnade klischéer, Mary Sues och Gary Stues, onyanserade och platta karaktärer, och uppenbara likheter med andra verk, särskilt Star Wars och Sagan om Ringen (yehaw), etc. Men, jag har såklart inte läst dem, bara läst
om dem, så vad vet jag, de kanske äger?
Bilda en egen uppfattning iaf.
Sedan är författaren en jävla barnrumpa, bara 23 bast. Visst, det gör honom fortfarande lika gammal som mig, och
jag hade kunnat skriva en skitbra fantasysvit...men jag är ju jag liksom, och jag är ett geni...sådana egenskaper kan man inte förvänta sig av jämnåriga hemmaskolade jänkare uppfödda på jordnötssmör och sunkfantasy
Å andra sidan, han hade orken (och rika föräldrar nog) att själv låta trycka och promota sin bok, intill dess ett förlag fick upp ögonen för honom och köpte rättigheterna till den och alla kommande böcker i serien...sådana egenskaper kan man inte förvänta sig av självgoda, skånska slackers oavsett hur överlägsen litteratursmak de sedan besitter...
Buhu.
Likfullt, således har jag såklart inte höga förväntningar på filmerna, men jag har sällan höga förväntningar på jänkarfilm. Dock hade drakarna fjädrar i trailern jag såg, och det gör filmen sevärd nog imo. Fast om jag minns fel och de
inte har fjädrar, då får jag förstås begära pengara tillbaka, så jag kanske bara skulle pirata härket istället...hmm.
- Ymir, I-landsproblem