Nekromanti Erat mest udda möte ?

Johan K

Gammal & dryg
Vad har varit ert mest udda möte när ni har varit ute & rest ??

Mit är nog när jag var ute & fotvandrade i lappland. Vi var mitt ute i ingenstanns & skulle inkvartera oss i en sådan där fjällstuga. Då dyker det upp en styck bibliotikare från samma ställe som jag komer ifrån.. Man kan ju undra vad oddsen är att man skll träffa någon sådär... :gremtongue:
Det roliga är att vi åxå disskuterade oddsen om att möta folk nån timme innan det här mötet.. :gremsmirk:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tyvärr har jag aldrig varit med om något sådant, men när min bror var på klassresa till San Francisco så var den förste person de mötte i hotellobbyn Tito Beltran, som tyckte att det var skitkul att det kom en svensk gymnasieklass till hotellet där han bodde.

Dewil

Pom

Swashbuckler
Det var nog ett one-shot med mitt dåvarande arbetslag mitt i natten i ett konferensrum på färjan till Riga. 9 spelare i åldern 30-64, de allra flesta hade aldrig spelat förut och vi hade bara 1½h på oss.

Blev förvånansvärt lyckat, om jag får säga det själv. :gremcool:

Rosen

Myrmidon
Inte när jag har rest, men min fru har haft ett sånt möte här i Stockholm.

Lite bakgrund: Hon har växt upp och gått skola i en nordindisk stad av Malmös storlek, men kommer ursprungligen från en Väldigt Liten bergsby långt uppe i tjottahejti (typ, en timmes färd med jeep på slingervägar från närmaste småstad till en by, sen nån timmes fotvandring på branta stigar därifrån).

I alla fall, för ett par år sedan träffade vi en indier som hon råkade i samspråk med på hindi, och hon tyckte att hon kände igen hans dialekt. Mycket riktigt, han var från samma delstat. Han visade sig också komma från samma delstatsdistrikt, och från samma bergsregion... Det visade sig att han kom från grannbyn till den där hon var född; han visste mycket väl vem hennes farfar var.
Såhär på andra sidan jordklotet...

--
Åke

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag stötte på en skåning när jag var ute och spatserade på Norrköpings gator. Det är väl typ det häftigaste jag råkat ut för i underliga möten. :gremsmile:

Krille

Super Moderator
Sundelin vs Sundelin

Jag krockade med värnpliktige Sundelin på bussen i förrgår. Och nej, det var inte mig som jag krockade med.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
1986 besökte jag en kompis, Sue, i Baltimore, USA. Sue och jag tog tåget till Washington DC för att se på Smithsonian. På hemresan hamnade vi bredvid en ortodox jude på tåget. Sue var alltid pratsam och började givetvis snacka med honom (amerikaner gör sådant hela tiden). Jag gled efter en stund in i samtalet och fällde några kommentarer på hebreiska. Han kontrade med att svara på svenska. Karlen, som var helylleamerikan, hade pluggat några år i Stockholm och talade god svenska, om än med grötig jänkarbrytning. Sålunda överrumplade vi varandra med våra språkkunskaper.

Ulfgeir

Swashbuckler
Mitt mest udda möta var när jag under 1996 arbetade på Irland för ett stort Redmondbaserat mjukvaruföretag. Hur som helst, jag besökte då spelkonventet Gaelcon, och noterade att en av killarna där hade en tshirt som jag kände väl igen: Den vackert röda tshirten som SVEROK Ost använde då. Var även konventstshirten under det årets Lincon. Och japp, han var från sverige...

/Ulfgeir

Foggmock

Myrmidon
Jag träffade fänriken Vikström (anställd på F17 i Kallinge/Ronneby, Blekinge) när jag var ute och söp i Malmö. Det är nog faktiskt det största "wtF=?!" jag varit med om, eller så har jag kass minne.