Nekromanti Ereb Altor - skapad i NewerWinter Nights?

GarThull

Veteran
Hej !
Jag är en kille på 24 år som spelat rollspel sen jag var 12.
Nu när jag spelade NWN så upptäckte jag villka otroliga möjligheter detta spel har! Jag har nu funderingar på att försöka skapa Ereb Altor (den ursprungliga världen) som en spel värld i NWN. Naturligtvis måste jag använda mig av AD&D tekniska upplägg (tyvärr) men jag tänkte ialla fall försöka....=)

Nu skulle jag bara vilja ha lite tankegångar kring detta funderande.

Kommentarer å så..
=)
tack på förhand
/GarThull Mästaren av Grå tornet

Gabri L

Warrior
Har ochså lekt med editorn en del. Det skulle nog funka alldeles utmärkt att göra Ereb. har dock stött på en del problem med att få npc´s att göra det man vill. Krångligt värre, eller vad tycker du?

Berserk

Warrior
Verkar mycket intressant. Tyvärr har jag själv aldrig spelat i Ereb Altors värld, men jag gissar att du har en del arbete framför dig! Har dock spelet, så jag hoppas du håller oss på forumet uppdaterade. Vill gärna ha en titt på mästerverket när det är klart... :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Var det inte tal om att Riotminds skulle göra DoD-äventyr till Neverwinter Nights? Har för mig det man jag kan ha drömt. :gremsmile:

GarThull

Veteran
Vizzt skulle det vara en hel del arbete... men jag tycker det verkar utmanande och roligt... jag har inte spelat rollspel på ett bra tag nu...och NWN är det spel som verkar vara det närmsta man kan komma riktigt lir. =) Joo jag leker ganska friskt med editorn just nu. Vad jag vill ha fram är att rollpersonerna ska kunna förändras. Blir du biten av en vampyr..ja, då kanske du blir en! Förändringa av dina grundegenskaper....sova på dagen..jag ni vet allt det där roliga!
Jag har inte riktigt börjat ännu eftersom jag för närvarande inte har tillgång till min förra rollspels grupps allt matrial. Speciellt alla Ereb modulerna! Men efter jul ska jag sätta igång. Om någon av er känner er hågade så kan jag ju säga att all hjälp är uppskattad!
=)

mvh
GarThull Mästare av Grå tornet

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hittade någon diskussion om det här. Vet inte om Riotminds har lämnat bort de planerna.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Aha... Tackar för det. Tror dock det är nedlagt sedan länge, så det blir nog knepa ihop något sådant själv i sådant fall :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ingen orsak! :gremlaugh:

Jag har funderat på att göra något stort till det, men eftersom jag inte är så haj på DoD så får det bli något eget... någon gång... :gremsmile:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nu ska jag vara tråkig

Det är inte nån bra idé alls.

När man publicerar en modul med NWN Toolset, bekräftar man genom den handlingen ett avtal som lämnar över alla rättigheter till det som finns i modulen till BioWare.

Alltså, om du skulle inkludera saker från Ereb i din modul, så skulle du, när du publicerar den, så att säga försöka skänka råttigheterna gällande Ereb Altor till BioWare som alltså inte tillhör dig. Det får du inte.

Sen kan man ju fundera på vad BioWare ska med alla de där rättigheterna, och så, och de kanske aldrig ens skulle märka att det fanns nått som hette Ereb Altor, men...

...det är bra att vara medveten om denna begränsning i avtalen kring NWN, så att man vet vad man ger sig in i om man skulle vilja konvertera material som nån annan gjort, eller till och med materail man gjort själv.

Lycka till!

MVH

Magnus

GarThull

Veteran
ojdå!
Det lät ju inte alls bra... Men om jag då tar någon av dom kontinenter som kringer Ereb..säg Orghin eller Akrogal? Eller om man gör en värld snarlik Ereb..säg Zeleb Altor? Där den onde Furst Zid i Zidland för söker dumma sig....
??

King Kromm

Hero
Tycker de va dumma regler som Bioware hade där... Men, mycke hellre Zeleb Altor än omkring liggande kontinenter, och mycke hellre omkring liggnde kontinenter än inget alls, men roligast vore det ju med "vanliga" Ereb Altor...

GarThull

Veteran
Jaha, mest troligt kommer servern att heta Never Altor och jag funderar på att lägga starten i Jorpagna, närmare bestämt i staden Argald. Eftersom jag , till mitt veto, inte sett några kartor över staden kan jag ju forma den som jag vill. Vad jag sen ska kalla det vet jag inte. Kan ju inte kalla modulen Jorpagna... men vi får väl se. Som det ser ut just nu jobbar jag å flickvännen på modulen. Vi kommer nog att köra HCR och Ambrosia Trade system. Även Bank system kommer att implementeras. Sen kommer nog även script för Kohorder ( flera henchmen) att finnas. Möjlighet att hyra livvakter, föra befäl över mindre trupper.... Har även hittat script så att spelarna kan bli smittade av Lykantropi. =) Dom första 5 nybörjar zonerna börjar nu ta form. Naturligtvis kommer magiker som teleporterar dig till andra ställen att implementeras så du slipper gå från "Zerebos" till "Zelisien"...mot en summa pengar såklart! Magiker från staden Zikrilloan har erbjudit sig som övervakare till detta. Om det är någon där ute som vill göra någon fler zon åt oss så är ni välkommna! =) Har vid skrivande stund ingen hemsida heller....
=) tankarna flyger fram.. nåväl.. hej så länge!
/
GarThull mästaren av det grå tornet.
:gremwink: