Nekromanti ert eget Trudvang...

LuthorSL

Veteran
Jag undrar bara hur långt ni kommit i erat eget spelande i Trudvang. Vilken YN och dylikt... Har ni lagt in någon sorts "onding", som de hängivna eller Vicotnik?
Vad tycker ni egentligen om att det finns flera sortes drakar? /images/icons/dragon.gif Det står a tt de är mycket sällsynta, medan fjolltrollen är unika. Trollen är någora individer mellan 10-100 personer - hur många är drakarna då?! Det är dessutom litet halv dåligt att drakarna inte är speciellt intresserade av skatter och sådant, endast makt tycks glimma i deras ögon...

Cube

Veteran
jora, det e klart man skaffat sig en ärkefiende......

Men vad är det för fel på att det finns flera sorters drakar, det tillför bara mer djup.
Vad de menar med unika fjoltroll och mycketsällsynta drakar är nog inte hur många de är utan hur ofta man träffar på dem.'

Jorge

Veteran
OBS

OBS detta hindrar dig inte från att komma på egna sortes drakar därför att större delen av Jorges ursprungliga bestiarium bran ju upp enligt historien!/images/icons/dragon.gif

Jorge

Veteran
Precis!

Precis för jag trot inte att alla Fjoltroll eller drakar bor på samma ställe va?/images/icons/dragon.gif

Hasse

Hero
"Jag undrar bara hur långt ni kommit i erat eget spelande i Trudvang. Vilken YN och dylikt... Har ni lagt in någon sorts "onding", som de hängivna eller Vicotnik?"

Jag håller på med en stor episk kampanj, är inte klar med den ännu, som de jag spelleder i princip bara påbörjat och där spelarna i slutet kommer att möta ondingarnas onding. De befinner sig just nu på YN amatör allihopa. Till saken hör dock att vi bor i olika städer och spelar därför sällan, alldeles för sällan faktiskt.

"Vad tycker ni egentligen om att det finns flera sortes drakar?"

Jag tycker det är jättebra.

"Det står a tt de är mycket sällsynta, medan fjolltrollen är unika."

Jag inte är något konstigt, Skulle snarare tyckt det vart konstigt om det var drakarna som det fanns minst antal av i Trudvang av alla monster. Tycker int eheller det är konstigt att det är mycket sällsynta, det skall drakar vara, de är inte något monster man stöter på titt som tätt och ännu mindre någon man möter och fortfarande lever efter mötet. Imho så skall drakar i princip allttid vara mer än dödligt farliga för RP, bara blotta tanken på att möta en drake skall få dem att skita knäck i spiral./images/icons/smile.gif Ordet drake skall få dem att bäva och för att drake inte skall bli ett dussinmonster så är det vikigt de är mycket sällsynta.

Rickard

Urverk speldesign
"Imho så skall drakar i princip allttid vara mer än dödligt farliga för RP, bara blotta tanken på att möta en drake skall få dem att skita knäck i spiral."
I min värld så är "drake" ett kraftuttryck som man häver ur sig när man råkat i knipa.

/[color:448800]Han</font color=448800> som är lite emot att drakar består av olika raser (när de ändå är sällsynta)

Jorge

Veteran
Re: Precis!

Aj då! Du får väll dra igång en kampanj så dom vänjer sig vid tanken att använda samma karaktär flera gånger!