Nekromanti Ert första inlägg?

Organ

Out of time, out of mind
Mitt första var detta. Intressant annars är att jag, en hyfsat hängiven anhängare av D&D, började min karriär med med lite D&D-bashing. Jag får försvara mig med att det var AD&D det handlade om :gremgrin:

/Anders

Storuggla

Champion
Mitt första inlägg var jättetöntigt och tokfånigt. Och på Westernforumet. Och behandlade Fearsome Jack Ike, den sjukaste rollperson jag spellet. Det var på den tiden vi spelade Western som tokar. Vi skulle fortfarande göra det om vi inte blivit av med alla böckerna. Det är sorg i kvadrat, det är ju ändå det bästa spelet. :gremfrown:

Storuggla, lost treasures of Rågsved

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Det var väl ändå rätt lindrigt? (ANT)

"Är det så att redaktörerandet tar så mycket tid att det inte finns plats för vanligt forumdeltagande?"

Mmjae, det tar upp en himla stor del tid av tiden jag lägger ner här, dock. Och jag bör hålla en viss grad av seriositet och inte skriva några dumheter, föregå med gott exempel. Det och att jag spelar mindre och mindre (ja, det är sant) och inte själv har några "goda idéer" så har jag svårt att sätta mig in i diskussioner. Jag har inget att skriva och istället för att göra som förr och skriva så låter jag bli. :gremsmile:

Marcus J

Hero
Jag har ingen aning om hur man länkar inlägg så jag citerar in det istället.
I Stridsrglerna står det(under anfallsvariationer) "Genom att ha stålhättor på skorna (eller motsvarande) så kan man öka sparkens skadeverkan med två poäng (+2)" Men i vapensektionen så gör spark K+1 i skada och stålhättorna K+2 alltså en ökad skadeverkan med 1 poäng. Vilket gäller?
Som ni ser så började jag min bana med att fråga om eonregler.

/marcus som tror att han vid den tiden bara hade spelat eon.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det tog ett tag att bläddra fram det... Värst vad många olika färger man samlat på sig i sitt användarnamn. Får betala in pengar för stödja forumet så jag får en blå färg också :gremtongue:

Det tidigaste inlägget jag hittade var detta. Dnalor frågade om spelvärldar till DoD på nätet.

Dock tror jag inte det är min första post - den är postad "2000-05-17 22:54", men jag reggade mig 2000-03-13 och jag har bestämt för mig att jag skrev en post då direkt, även om minnet undflyr mig nu om vad. Nåja, borta av tidens tand. Gör mig inte så mycket :gremwink:

G

Guest

Guest
Mitt första inlägg var angående inspiration till realistisk sf, inte mycket mer där, men tippset står nog kvar, även om bokserien har mer att ge än som komplement till 2001.

Resterande inlägg verkade hammna i neotech forumet i början.